Google accedeix a l’activitat i localització dels espanyols 426 vegades de mitjana al dia
Una investigació acusa el gegant tecnològic d’infringir la llei de protecció de dades amb la venda de dades personals per al seu ús en la venda d’espais publicitaris en temps real
Categories:
Google rastreja fins a 426 vegades la localització i l’activitat a la xarxa dels espanyols. Així ho assenyala una investigació de l’Irish Council for Civil Liberties (ICCL) sorgida d’una filtració, la qual quantifica en una mitjana de 376 intrusions diàries als europeus i de 747 als estatunidencs. L’associació irlandesa denuncia “la violació de dades més gran mai registrada”, la qual permet a la companyia recaptar informació en temps real sobre cerques, navegació i posicionament de l’usuari. Un material vital per a la creació de perfils dels usuaris que es venen posteriorment a tercers que treballen amb campanyes de publicitat personalitzada.
Espanya és el tercer país del contingut amb una major afectació a Europa. Se situen per davant el Regne Unit i Polònia, amb una mitjana de 462 i 431 intrusions.
El gegant tecnològic treballa amb un sistema de subhastes en temps real (real time bidding) de les impressions d’espais publicitaris basat en un mecanisme que creua la informació de l’usuari i les necessitats de cada bàner, finestra emergent o vídeo tant en format d’escriptori com en mòbil. El sistema ha entrat recentment a Europa, amb especial activitat al Regne Unit, Alemanya i França. L’informe calcula que tenen accés a aquestes dades prop de 4.700 empreses als Estats Units i unes 1.100 al continent europeu.
Davant la publicació de l’informe, Google ha negat taxativament aquest ús indegut de les dades i ha assegurat que exigeixen transparència a tots els actors que intervenen en la compra d’espais publicitaris personalitzats. La pràctica, de ser aplicada al territori europeu infringiria el Reglament General de Protecció de Dades.