El 15% de les cerques a Google encara són noves
El gegant tecnològic registra anualment 300 milions consultes fetes per primera vegada al món
Categories:
Saber com els usuaris busquen conceptes a Google és essencial per crear estratègies de posicionament per a qualsevol pàgina web. Ara bé, abans de dissenyar cap pla, cal tenir clar quin és l’estat del cercador i com l’utilitzen els usuaris. I, en aquest cas, hi ha una dada clau: el 15% de les cerques són de conceptes i termes nous. És a dir, cada any sorgeixen milions de preguntes, qüestions o conceptes per primera vegada al cercador.
El 2007, el nombre de conceptes consultats per primera vegada era del 25%. Per tant, una de cada quatre persones ampliava el repertori de Google amb novetats. El 2013 la xifra va baixar fins al 15% i aquí s’ha mantingut des de llavors. Alguns experts van creure que durant la pandèmia la tendència podria patir modificacions a causa dels canvis en el comportament d’ús d’internet. Tot i això, tot van ser especulacions i el resultat final no ha comportat cap increment.
En els últims nou anys, el nombre de noves consultes s’ha reduït del 25% al 15%
Com afecta a la meva estratègia digital?
Google no comparteix les seves dades de cerques. Tanmateix, s'estima que processa aproximadament 63.000 consultes cada segon, fet que es tradueix en 5.600 milions de preguntes al dia i aproximadament 2.000 milions globals a l'any. Per tant, 300 milions de consultes es fan per primera vegada. Una persona fa entre tres i quatre cerques al dia de mitjana, segons indica HubSpot, i això s’ha de tenir en compte quan es dissenya una estratègia digital.
Una forma de validar si un producte o servei pot tenir èxit online, és a dir, moltes cerques en el buscador que es tradueixen en vendes o conversions, és mitjançant un estudi de paraules claus. Aquesta anàlisi pot ser un indicador de com és la demanda del producte i com pot influenciar en el plantejament i execució de l’estratègia. Tanmateix, en funció del sector, més concretament en start-ups o amb conceptes disruptius o nous, pot ser que quan es validi la tendència d’aquell concepte a Google, no hi hagi resultats. Potser és perquè encara no s’han buscat mai i el cercador no té les dades per indicar-ho.
Per exemple, el concepte NFT, fa dos anys no tenia pràcticament cap cerca a Google en tot el món.
En canvi, aquest gener, aproximadament un total de 300.000 persones han buscat el terme, i només tenint en compte el Google a Espanya.
Així doncs, és cert que realitzar un estudi de paraules claus és essencial per definir estratègies online, però també s’han de tenir en compte a l’hora de realitzar estratègies digitals.