Google torna a canviar: les primeres novetats del 2022
El cercador habilita una nova etiqueta i una API per ajudar al posicionament i programació de les pàgines web
Categories:
Internet canvia constantment i Google se suma a la voràgine amb novetats constantment. Algunes ajuden els usuaris per millorar la seva experiència i optimitzar les cerques, mentre que d’altres serveixen als llocs per posicionar-se amb més facilitat i augmentar les possibilitats d’aparèixer el més amunt possible en la llista de resultats. Per mantenir aquest ritme de millores, la companyia ha iniciat el 2022 amb novetats que cal conèixer.
Nova etiqueta robots: indexifembedded
Les metaetiquetes són uns dels millors recursos que té una pàgina web per facilitar informació a Google i als clients. Enguany, el buscador n’ha introduït una de nova: l’etiqueta robots indexifembedded, amb l’objectiu que ofereixi a una web més control sobre quan s’indexa el seu contingut als resultats de cerca.
Tal com explica Google, la solució permet indexar un contingut quan aquest està inserit mitjançant iframes i etiquetes HTML similars en altres pàgines, encara que a la pàgina del contingut aparegui l'etiqueta noindex. La finalitat de la millora és solucionar un problema que afecta especialment els editors de xarxes socials: encara que vulguin que el seu contingut s'indexi quan estigui inserit en pàgines externes, no vol dir que vulguin que les seves pàgines de xarxes socials s'indexin per si mateixes.
API URL Inspection de Search Console
A la llista de canvis també hi trobem un que ha estat rebut amb els braços oberts per part dels especialistes SEO. Es tracta de la nova API URL Inspection de Search Console, que permet a aplicacions externes accedir a Google Search Console i proporcionar dades d’inspecció de les URLs. La proposta ofereix un accés programàtic als experts en posicionament i desenvolupament web per comprendre millor la seva pàgina, descobrir errors amb més facilitat i optimitzar els llocs. Aquí pots trobar més informació sobre com emprar la nova API.
L’any ha començat amb aquestes dues novetats per part del gegant d’internet, però els pròxims mesos n’arribaran més, així com canvis en els algoritmes que poden fer ballar les posicions de les pàgines web a l’índex de resultats de cerca. Haurem d’estar ben atents de tot el que van introduint per tenir en compte com pot afectar el posicionament.