Google permetrà vies de pagament alternatives per les apps de la Play Store
La primera aplicació que integrarà el nou sistema serà Spotify, on els usuaris podran escollir quin dels dos mètodes de facturació fan servir
Categories:
Google ha anunciat la posada en marxa de l’User Choice Billing (facturació a elecció de l’usuari), un sistema que permetrà la introducció de mètodes de pagament alternatius a la de la mateixa Play Store. Fins ara, totes les companyies que incorporaven sistemes de subscripció o pagaments dins l’aplicació estaven obligades a fer servir el sistema nadiu de Google, però amb aquest moviment també tindran la possibilitat d’oferir el seu sistema propi i, així, estalviar-se les comissions que s’emportava l’empresa de Mountain View.
Per començar a testejar aquesta nova funcionalitat, Google ha arribat a un acord amb Spotify perquè sigui la primera empresa que posarà a prova el nou sistema. La plataforma de música sota demanda podrà incorporar el seu sistema de facturació de forma nativa l’aplicació per a dispositius Android (fins ara, els usuaris s’havien de subscriure des d’un navegador web) i, a canvi, també implementarà el sistema de monetització de subscripcions de Google, de manera que l’usuari pugui triar quin fa servir.
Aquesta decisió arriba mesos després de la batalla legal entre Apple i Epic per la disputa de les compres integrades al videojoc Fortnite. Malgrat no ser el protagonista principal, Google també hi va participar retirant l’aplicació de la Play Store quan Epic va decidir implementar una opció que permetia als usuaris fer els pagaments directament a l’empresa del joc, sense que les botigues virtuals cobressin les comissions. Aquest fet va reobrir el debat sobre la posició monopolística d’Apple i Google, i alguns països com Corea del Sud ja han iniciat mecanismes per forçar-les a acceptar vies de pagament alternatives. L’empresa de Mountain View, que a l’octubre ja va reduir el percentatge de les comissions que s’emportava per les subscripcions del 30% al 15%, ha decidit avançar-se a la situació i començar a provar aquest sistema pel seu compte.