Trencar el silenci a favor del català

Parlem Telecom lidera una campanya per conscienciar sobre “l’estat crític” de la llengua i convida a “revertir una tendència que no és definitiva”

Categories:

Redacció

La campanya de Parlem es pot trobar als canals digitals, a la televisió i a la ràdio
La campanya de Parlem es pot trobar als canals digitals, a la televisió i a la ràdio | YouTube

Les perspectives de futur per a la llengua catalana són cada cop més pessimistes entre entitats i lingüistes, que adverteixen que el català podria estar destinat fins i tot a extingir-se si se segueix la tendència negativa actual. Aixi ho alerta Parlem Telecom, que ha iniciat una campanya mediàtica per incentivar l’ús del català en l’àmbit personal i professional. La iniciativa, assenyala la companyia en un comunicat, constata “l’enorme pèrdua cultural que suposaria l’extinció del català a través d'un simbòlic minut de silenci” i convida els “catalanoparlants a revertir una tendència que encara no és definitiva”.

Un dels últims estudis que ho analitzen, l’InformeCAT 2021 de Plataforma per la Llengua, revela que mig milió de persones han deixat de parlar-lo els últims quinze anys. En concret, entre 2005 i 2020 s’ha produït un descens del 40% al 32,4% en l’ús del català en els territoris catalanoparlants i, actualment, la llengua només és emprada regularment per 4’5 milions de persones.

Sota el títol #TrenquemElSilenciParlemCatalà, la campanya compta amb una melodia pròpia interpretada per la cantautora Suu. Es tracta d’una nova versió de Jo vinc d’un silenci de Raimon que adopta un nou sentit en l’actual context d’emergència lingüística. Davant la situació, Parlem Telecom demana “tornar a trencar el silenci i participar en una nova lluita per aconseguir que el català recuperi els parlants perduts i en guanyi de nous”.

Etiquetes