La Garrotxa aposta pel comerç electrònic de proximitat amb VOLTA
La plataforma empra un sistema d’optimització de rutes logístiques per reduir l’impacte ambiental del transport
Categories:
La Garrotxa serà el territori on s’estrenarà la plataforma digital VOLTA, un servei de comerç electrònic destinat als productors locals i de proximitat de la comarca gironina que integra un sistema d’optimització de rutes logístiques basat en tecnologies 4.0. El projecte és la culminació de la prova pilot del premi extraordinari que va guanyar la iniciativa a la sisena edició de l’SmartCatalonia Challenge, el concurs d’innovació oberta impulsat pel Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori que va versar sobre la transformació digital del medi rural.
VOLTA es presenta als usuaris en forma d’una aplicació en la qual es trobaran articles cultivats al territori, amb informació sobre qui els ha produït, en quina zona i on es poden recollir. El servei, que ja està disponible des de la seva pàgina web, està pensat per aquells consumidors que vulguin apostar pels productes de proximitat i per un comerç sostenible, a més a més de facilitar una compra agregada de diferents negocis. Per la seva banda, els agricultors i ramaders de la Garrotxa també es veuran beneficiats pel sistema, ja que els permetrà augmentar les vendes i reduir els costos logístics.
La fase inicial de VOLTA Garrotxa s’inicia amb set punts de recollida i 10 productores locals, totes elles explotacions agrícoles i ramaderes amb el segell Fet al Parc impulsat pel Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Amb tot, la intenció és anar augmentant gradualment el nombre de productes, venedors i establiments de la plataforma. El sistema integra una ruta logística de distribució optimitzada, de manera que possibilita un consum més responsable amb el medi ambient, ja que estalvia desplaçaments innecessaris.