El nou ‘hub’ de l’audiovisual a Catalunya busca llar a prop de Barcelona
El Catalunya Media City té un pressupost de 300 milions d’euros i optarà al finançament dels fons Next Generation
Categories:
Catalunya Media City és nom del nou hub del sector audiovisual impulsat conjuntament per l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i el Clúster de l’Audiovisual de Catalunya. El projecte va ser presentat el mes de juny durant la celebració a Barcelona de l’Integrated Systems Europe (ISE) i en aquests moments es troba a la recerca d’una localitat catalana per construir-hi les seves instal·lacions. Segons avança The New Barcelona Post (TNBP), els organitzadors estan estudiant diversos municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, com L’Hospitalet de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola del Vallès i la zona de les Tres Xemeneies, entre Sant Adrià del Besòs i Badalona.
L’objectiu del nou centre és “capitalitzar i atraure la demanda de rodatges de sèries i pel·lícules a escala mundial”, segons declarava a Europa Press el president del Clúster de l’Audiovisual a Catalunya, Miquel Rutllant. Amb aquesta meta en ment, el Catalunya Media City vol impulsar la creativitat i la innovació a través de la creació de centres formatius i de recerca, a més a més de dedicar un espai important a la construcció de nous platós de gravació. Una de les apostes estrelles del projecte és la tecnologia virtual, una inversió que “permetrà produir amb més qualitat, a costos més reduïts i eficients, amb efectes visuals més potents”, declara Rutllant a TNBP.
Juntament amb la construcció del nou hub audiovisual, la iniciativa conjunta del Clúster i l’ICEC inclou una ampliació del Parc Audiovisual de Catalunya de Terrassa, un centre de més de 50.000 metres quadrats que aglomera 40 de les empreses més prominents del sector al Principat. El projecte conjunt té un pressupost de 300 milions d’euros, que inicialment es finançaran al 50% entre fons públics i privats. La proposta optarà al finançament dels fons de reconstrucció europeus Next Generation i preveu destinar 20.000 metres quadrats a nous platós de gravació, a més a més de dissenyar espais innovadors destinats a videojocs, produccions immersives en 360º i una infraestructura per a eSports.