Apple Music aposta fort per la música clàssica
L’empresa de Cupertino adquireix Primephonic i publicarà una aplicació especialitzada el 2022
Categories:
La música per streaming és un dels sectors culturals que més ha crescut dins l’àmbit digital durant la pandèmia, amb més de 100 milions de nous subscriptors entre els diferents serveis disponibles durant el 2020, d’acord amb MIDiA Research. D’entre ells, Apple Music ocupa la segona posició amb un 16% de quota dels usuaris, darrere d’una Spotify que lidera amb un terç del mercat. Amb la intenció de guanyar terreny a l’aplicació sueca, Apple ha anunciat l’adquisició de Primephonic, un servei de streaming especialitzat en música clàssica.
“Estimem i sentim un gran respecte per la música clàssica, i Primephonic s’ha convertit en l’aplicació preferida dels melòmans aficionats a aquest gènere”, ha expressat el vicepresident d’Apple Music, Oliver Schusser. Amb aquesta compra, la companyia californiana amplia el seu servei amb les llistes de reproducció exclusives de l’app especialitzada i les recomanacions de temes dissenyades per experts en la matèria. Així mateix, Apple Music també incorporarà en els pròxims mesos les eines de navegació exhaustiva que fonamentaven la interfície de Primephonic, com la cerca per compositor i repertori o les vistes detallades de metadades de pistes clàssiques.
La conseqüència d’aquest moviment és el tancament de l’aplicació original de Primephonic a partir del 7 de setembre. Per tal de compensar als seus subscriptors actuals, la start-up realitzarà un reemborsament a tots els seus usuaris corresponent als dies que els quedessin de servei, a més a més de regalar-los sis mesos gratuïts d’Apple Music. “Tenim l’oportunitat d’acostar la música clàssica al públic general i de connectar a una nova generació d’intèrprets amb una nova generació d’oients”, apunta el cofundador i conseller delegat de Primephonic, Thomas Steffens. Un cop executada l’adquisició de l’empresa i aplicades les millores al seu propi servei de música en streaming, la intenció d’Apple és crear una nova aplicació especialitzada en música clàssica el 2022, que combinarà la interfície clàssica del servei original amb noves prestacions.