La UE investiga Facebook per conductes anticompetitives

L’executiu europeu sospita que l’empresa s’ha beneficiat de la informació d’altres empreses recopilada a través d’anuncis a la seva xarxa social

Categories:

Redacció

Facebook va llançar la seva Marketplace el 2016 com un espai per a la compravenda d'articles entre usuaris i empreses
Facebook va llançar la seva Marketplace el 2016 com un espai per a la compravenda d'articles entre usuaris i empreses | CC0

La Comissió Europea ha obert una investigació per determinar si Facebook ha infringit les normatives europees de competència a través de l’ús de dades publicitàries. Així ho ha anunciat aquest divendres l’ens supranacional a través d’un comunicat de premsa, en què expliquen que l’Autoritat en Mercats i Competitivitat (CMA) del Regne Unit també ha començat a investigar l’ús que fa la plataforma de les dades recopilades a través dels anuncis.

L’objectiu central de la investigació és Facebook Marketplace, la plataforma que la xarxa social va llançar el 2016 per tal que els seus usuaris poguessin comprar i vendre productes entre ells. La UE sospita que l’empresa fundada per Mark Zuckerberg pot haver-se aprofitat de les companyies que es publiciten a la seva xarxa social per extreure’n dades de valor. “Facebook podria, per exemple, rebre informació precisa sobre les preferències d’altres usuaris a partir de les activitats publicitàries dels seus competidors i utilitzar aquestes dades per a adaptar Facebook Marketplace”, alerten des de la Comissió Europea.  “A l’economia digital d’avui dia, les dades no haurien d’usar-se en maneres que distorsionin la competència”, assevera la comissària europea de competència digital, Margrethe Vestager.

Paral·lelament a la recerca principal, l’executiu també ha anunciat que examinarà detalladament si el doble vessant de Facebook com a xarxa social i lloc web d’anuncis publicitaris li permet sobrepassar la competència d’altres mercats en els quals té presència, com és el cas del d’anuncis classificats en línia, una situació que també aniria en contra de les normatives europees. Facebook no és la primera multinacional tecnològica en ser investigada per la Comissió Europea per qüestions relacionades amb la competència, i és que recentment l’ens ha multat Apple per pràctiques monopolístiques arran de la denúncia de Spotify el 2019.