Larian Studios obre un nou estudi de desenvolupament a Barcelona
L’empresa belga, especialitzada en la producció de videojocs de rol, adquireix l’equip de la catalana Blitworks
Categories:
La companyia belga Larian Studios, especialitzada en la producció de videojocs de rol, ha anunciat l’obertura d’un nou estudi de desenvolupament a Barcelona a través de l’adquisició de l’equip de treball de Blitworks, empresa catalana centrada en la realització de versions per a mòbils i consoles de videojocs independents. Amb la nova oficina, la firma ha obert una convocatòria per cercar nous treballadors, entre els quals es busquen els perfils de gameplay programmer i technical QA tester.
La relació entre Blitworks i Larian Studio no és nova, i és que l’estudi català va encarregar-se de desenvolupar la versió per a Nintendo Switch d’una de les darreres obres de Larian, Divinity: Original Sin II (DOS2). “No cal dir que adaptar DOS2 a Nintendo Switch va ser un dels projectes més difícils que hem fet, però treballar amb Larian va ser senzill i simple, ens sentim com a casa”, ha expressat en un comunicat el cofundador de Blitworks, Tony Caballero. Els desenvolupadors de l’empresa catalana formaran ara Larian Barcelona, però la companyia seguirà existint i actuant com a editora de manera independent.
Amb aquest moviment, Larian Studios converteix Barcelona en la setena ciutat en què hi té presència l’empresa i la cinquena localitat a Europa, després de les oficines de Gante (Bèlgica), Dublín (Irlanda), Sant Petersburg (Rússia) i Guildford (Regne Unit) al continent, i Quebec (Canadà) i Kuala Lumpur (Malàisia) a la resta del món. D’aquesta manera, la firma belga se suma a altres desenvolupadores europees com Paradox Interactive o IO Interactive, que recentment també han obert estudis a la capital catalana.
Larian Studios neix el 1996 de la mà de Swen Vincke, i la seva primera producció va ser LED Wars, un videojoc d’estratègia publicat el 1998. Amb tot, l’especialització de l’estudi és el gènere de rol, i s’ha donat a conèixer a través de la sèrie Divinity, que va iniciar-se el 2002 amb Divine Divinity, i compta ja amb set entregues, la més recent del 2017. L’estudi està treballant actualment en la producció de Baldur’s Gate III, tercera part de la clàssica saga RPG que va publicar-se en forma d’accés anticipat l’octubre de 2020.