La companyia de robòtica MiR aposta per Barcelona com a seu mediterrània

L’empresa danesa pretén potenciar el seu ‘hub’ a la ciutat, on hi és present des de 2019, com a centre d’operacions multirregional

Redacció

Mobile Industrial Robots (MiR) fabrica robots mòbils autònoms pensats per accions logístiques en àmbits com l'automoció o les farmacèutiques
Mobile Industrial Robots (MiR) fabrica robots mòbils autònoms pensats per accions logístiques en àmbits com l'automoció o les farmacèutiques | @MobileIndRobots

L’empresa danesa Mobile Industrial Robots (MiR), especialitzada en la fabricació de robots mòbils autònoms (AMR), s’ha marcat l’objectiu de potenciar la seva expansió pel Mediterrani des del seu hub de Barcelona durant l’actual exercici econòmic. En concret, la companyia vol intensificar la seva presència a les regions del sud d’Europa, el nord d’Àfrica i l’Orient Mitjà.

MiR opera a Espanya des de fa més de cinc anys, i va assentar la seva seu a la capital catalana el 2019. “Ens vam establir aquí pel potencial que ofereix el mercat, atès l’alt nivell d’acceptació i interès del teixit industrial espanyol en l’automatització com a eina per a augmentar la productivitat i la competitivitat”, revela el director de l’empresa al sud d’Europa, Àfrica i Orient Mitjà, Fernando Fandiño, en declaracions a El Mercantil. La companyia desenvolupa robots pensats pel treball coordinat amb treballadors en àmbits com l’automoció, les farmacèutiques o l’electrònica, i té presència a l’Estat a fàbriques com la planta d’Almussafanes (València) de Ford, on s’hi fabriquen 2000 vehicles diaris.

Mobile Industrial Robots (MiR) té presència a Barcelona des de 2019, i ara vol potenciar el seu 'hub' a la ciutat per reforçar la seva presència al Mediterrani

La pandèmia ha disparat els ingressos de MiR, que durant el primer trimestre de 2021 ha registrat un augment del 55% del volum de negoci respecte al mateix període de 2020. “El mercat dels robots mòbils ha madurat ràpidament amb la pandèmia i els clients tenen ara cada vegada menys interès a experimentar amb projectes pilot, optant en el seu lloc per solucions d’automatització”, apunta Fandiño, qui assegura que l’empresa pretén ampliar la seva oferta de robots autònoms: “Tenint en compte l’imminent desplegament del 5G, el creixement serà encara major”.

La implementació dels robots mòbils autònoms en diferents sectors industrials és una tendència a l’alça, com demostren iniciatives com el projecte impulsat per Robotnik dins del projecte europeu COBOLLEAGUE. Per Fandiño, aquesta tecnologia s’imposa a altres alternatives logístiques perquè “no necessita cables, bandes magnètiques ni altres modificacions costoses en la infraestructura de l’edifici, per la qual cosa la seva instal·lació és ràpida i molt flexible”.

Etiquetes