PlayStation patenta un sistema d’apostes per a ‘eSports’
La tecnologia, basada en intel·ligència artificial, contempla que els usuaris participin amb criptomonedes
Categories:
Sony Interactive Entertainment (SIE), empresa responsable de PlayStation, ha patentat una plataforma d’apostes per a videojocs en línia i eSports basada en intel·ligència artificial, segons les informacions publicades per VGC. El sistema, la documentació del qual va ser presentada el 2019 i s’ha aprovat aquest mes de maig, funcionarà a través del machine learning i utilitzarà les dades passades recollides de jugadors i equips d’eSports i les apostes mútues per determinar les quotes que s’oferiran als usuaris, que podran apostar amb una varietat de divises que inclou criptomonedes.
La patent descriu un sistema que utilitzaria la informació recopilada pels videojocs per donar suport a les apostes. D’aquesta manera, la tecnologia podria desenvolupar apostes molt específiques, basades no només en el resultat final d’una partida sinó també en les seves particularitats (per exemple, quin serà el següent jugador a morir en un moment determinat o qui anotarà més baixes en un joc de trets). El document contempla la possibilitat que els espectadors puguin també competir entre ells, enviant propostes d’apostes específiques en directe.
Aquest moviment reforça l’aposta de SIE pel món dels eSports, després que el mes de març l’empresa adquirís l’EVO, el torneig de videojocs de lluita més important del món. Amb tot, el registre de patents per a futures tecnologies és una tendència força comuna en la indústria del videojoc, i no implica necessàriament el desenvolupament final d’aquests productes o sistemes. De fet, l’abril passat la companyia va registrar un sistema d’intel·ligència artificial desenvolupat perquè jugués els videojocs en lloc dels jugadors, com una opció pensada per les fases més feixugues d’alguns títols.