Catalunya, al top3 en electromobilitat a Espanya
L’Estat se situa a la cua d’Europa en la implementació d’una infraestructura per al vehicle elèctric per la falta de punts de recàrrega
Categories:
Catalunya és la tercera comunitat autònoma que millor nota treu amb 24 punts en electromobilitat, per darrera de Madrid i les Illes Balears, i se situa per sobre de la mitjana estatal, de 20,9 punts. Segons un baròmetre elaborat per Anfac que valora la penetració de vehicles electrificats i la instal·lació d'infraestructures de recàrrega d'accés públic, Espanya és el tercer país a la cua d’Europa i ha eixamplat la bretxa en 4 punts durant el primer trimestre del 2020.
Entre gener i març, s’ha triplicat el nombre de vehicles elèctrics venuts un 2,4%, una dada que no ha estat suficient per millorar posicions al rànquing comunitari. Només Hongria i la República Txeca tenen menys puntuació que Espanya, que ha perdut un lloc en benefici d’Itàlia, on destaca l’aplicació d’un pla d’ajudes per incrementar la demanda d’aquesta mobilitat sostenible.
Itàlia guanya la posició que perd Espanya gràcies a les ajudes que han augmentat l’interès pel vehicle elèctric
Aquesta major implantació del vehicle elèctric contrasta amb el desenvolupament d'infraestructures de recàrrega d'accés públic, que només ha crescut 2,2 punts en el primer trimestre del 2021, arribant a una valoració global de 7,8 punts sobre 100.
Molt lluny del ritme europeu
Anfac puntualitza que les dades europees no s'han pogut actualitzar, però la tímida millora "no és suficient per canviar la posició d'Espanya pel que fa a la resta de països, mantenint així el quart lloc per la cua". En l'anterior trimestre, la mitjana dels països europeus se situava en 15,3 punts sobre 100, pel que veiem que la bretxa amb el continent és cada vegada més rellevant.
En l'últim trimestre, l'evolució dels punts de recàrrega d'accés públic a Espanya ha registrat un increment d'un 34%, fins a arribar als 11.517 punts. No obstant això, aquest creixement es produeix en nivells potència associats a càrrega lenta, inferior o igual a 22 kW. Anfac afegeix perquè només hi ha 60 punts de recàrrega d'accés públic interurbans amb una potència per sobre dels 250 kW, fet que consideren "un punt crític" per al desplegament del vehicle elèctric.