WindowSight converteix la televisió en una obra d’art

La ‘start-up’ terrassenca aprofita les pantalles quan estan apagades per projectar-hi quadres i fotografies per donar un caliu a les estances

Categories:

Aida Corón

La 'start-up' de Terrassa mostra obres d'art a la televisió per portar la cultura a l'abast de qualsevol persona
La 'start-up' de Terrassa mostra obres d'art a la televisió per portar la cultura a l'abast de qualsevol persona | WindowSight

La televisió és un element més del mobiliari de les llars. S’encén en moments de pausa del dia a dia per mirar una pel·lícula o una sèrie, o en aquelles estones a taula en què l’informatiu de fons permet actualitzar-se. Però què passa quan està apagada? Res, i aquesta inactivitat és a la qual vol treure rèdit WindowSight. La start-up de Terrassa (Vallès Occidental) converteix les pantalles en marc de quadres i fotografies perquè qualsevol persona pugui substituir el negre del monitor sense funcionar en una obra d’art que aporti vida a l’entorn.

La companyia disposa d’una aplicació que s’encarrega de gestionar i configurar les obres que apareixen a les pantalles, i que funciona com una galeria d’art per a l’usuari. En ella, es troben centenars de propostes conegudes arreu del món, com La nit estrellada de Van Gogh, i imatges cedides del National Geographic, entre altres. Precisament, les fotografies d’animals són una de les propostes aplicades a les sales d’espera de pediatria dels centres hospitalaris. “En comptes de tenir pantalles només amb informació o sense utilitzar, hi surten elefants, girafes, pingüins i tota mena d’animals que fan gràcia als nens i fan menys pesada l’espera”, explica la María Méndez, assistent executiva de WindowSight.

Amb l’app, es pot dir quant temps es vol visualitzar cada obra, quan canviarà o col·leccions determinades que es mostraran. També s’hi poden consultar petits textos que ofereixen el context i el rerefons de cada fotografia, pintura o proposta d’art digital per tenir una mirada 360° que permeti comprendre-la totalment.

Malgrat que l’aplicació es pot descarregar de forma gratuïta i accedir al servei, existeixen diverses fórmules de subscripció per gaudir del producte de forma personalitzada, i especialment pensades per a entorns corporatius. Aquests ingressos es destinen a mantenir l’estructura de l’empresa i a remunerar els artistes que aporten les seves obres a la galeria de WindowSight, que cobren almenys un 50% de l’import que paguen els usuaris que veuen concretament les seves creacions.

Tal com assenyala Méndez, la idea va néixer fa més de deu anys de la mà d’en Pol i l’Oriol Rosset, que volien ajudar l’art visual a tenir un espai digital com ho han fet el cinema i les sèries amb Netflix o la música amb Spotify. Per això, s’erigeix en una plataforma per fer més democràtic i accessible l’art, “i per portar-lo a totes les cases i llocs de treball”, apunta, però també per ajudar els artistes a tenir un aparador per donar-se a conèixer. “Els poden veure des de qualsevol part del món”, ressalta.

Totes les obres que es mostren estan tractades de forma que es presenten en alta definició i s’adapten a qualsevol televisió. “No n’hi ha prou amb fer una fotografia i pujar-la, sinó que cal seguir un procediment per garantir que hi hagi qualitat”, afirma l’assistent executiva.

Fins al moment, han sumat més de 15.000 obres de més d’un centenar d’artistes internacionals. Unes xifres que preveuen fer créixer amb una estratègia d’expansió que, segons el full de ruta marcat, permetria integrar les propostes dels museus i les galeries d’art.

Etiquetes