Vyrtual Xperience: el Street View de les fires i congressos
Dylunio trasllada els seus 18 anys d’experiència en disseny i muntatge d’estands a una aplicació basada en tecnologia 3D que permet viure de manera immersiva grans esdeveniments
Categories:
La celebració de fires com el Mobile World Congress o l’Integrated Systems Europe han estat en primera plana les últimes setmanes. La pandèmia ha fet que els congressos no siguin, almenys fins al moment, tan multitudinaris com ho eren fins ara, però l’entorn tecnològic ha obert noves opcions. Una d’elles és la que proposa Vyrtual Xperience, una solució dissenyada per Dylunio per traslladar els estands físics i actes presencials en grans esdeveniments a un entorn virtual on no hi ha contacte ni risc de contagi de covid-19. La proposta es basa a oferir experiències immersives, simulant una mena de Street View de Google Maps per viure el contacte directe entre empreses sense perdre cap detall.
El coronavirus ha estat l’excusa perquè Dylunio agafés els seus 18 anys d’experiència en la creació i muntatge d’espais per a fires internacionals i adaptar-ho a un món digital. La companyia ha unit solucions diverses basades en el 3D per crear una aplicació que permet desenvolupar aquests espais virtuals, els estands i el material que la companyia vol mostrar, com poden ser fulletons en format pdf, streamings, vídeos, enllaços a webs o, fins i tot, show rooms. “Volíem ajudar els clients a mantenir l’agenda, a tornar a participar en fires internacionals i que els entorns virtuals poguessin recrear aquestes situacions tan normals entre clients i proveïdors”, explica el director general, Eliseu Sancho.
Vyrtual Xperience permet crear ‘tours’ per visitar els estands d’empreses, consultar materials corporatiu i mantenir reunions B2B en entorns immersius
L’experiència és individualitzada i en forma de tour guiat, on es podrà fer el recorregut establert per l’empresa i, fins i tot, interactuar amb avatars. La solució també permet mantenir reunions i no té límit d’usuaris, tot i que en aquest cas l’empresa que organitza la trobada sí que pot controlar en temps real l’escenari i què veu el seu convidat.
La solució té accés des de l’ordinador, tauleta o mòbil, com també amb ulleres que permeten viure una experiència plenament immersiva.

Cap a un món híbrid
Dylunio preveu arribar als 25 clients durant el 2021 amb Vyrtual Xperience. Fins al moment, han participat en un congrés de cardiologia i tenen sobre la taula diversos projectes, segons afirma Sancho, el que els dona “optimisme” de cara al bon funcionament de la idea, que fa pocs mesos que es troba en marxa. “Potser aviat podrem organitzar directament alguna fira, des del registre fins al disseny d’estands, mostra de productes, mètriques de visites i altres funcionalitats que permeten tenir un producte global”, assenyala.
Però si els congressos i grans esdeveniments eren la idea inicial, la demanda ha estat tan diversa que han vist una nova oportunitat: els show rooms. “Hi ha clients que ja en tenien i ara volen traslladar-lo al món virtual per poder-lo continuar mostrant, però altres ara decideixen fer el pas de crear-ne un i opten directament per la tecnologia”, explica el director general. En el primer cas, la seva feina és digitalitzar l’espai, mentre que en el segon es troben un projecte on cal treballar de zero tot el disseny per crear l’espai.
Algunes empreses han optat per digitalitzar els ‘show roomms’ o, directament, crear-los en entorns virtuals i obrir-los a visites de clients potencials d’arreu del món
Davant la situació, Sancho té clar que no es tracta d’una solució passatgera i que la tendència es consolidarà: “M’imagino un futur amb menys viatges i menys problemes d’agenda i de disponibilitat. Un estand en una fira dura tres dies i després desapareix, i això pot ser una solució permanent per fer marca, mostrar-te a públic d’arreu del món i fer reunions tot l’any”. Per això insisteix que ja hem de pensar “en un futur híbrid on el presencial i el virtual es complementaran”.
Malgrat que no s’han topat amb cap competidor clar, Sancho sap que comercialitzen una tecnologia emergent que atraurà moltes mirades i crearà un sector amb un nombre creixent d’actors.