Les apps que recullen més dades personals
Facebook i Instagram encapçalen la llista d’empreses que utilitzen més informació dels seus usuaris per millorar els algoritmes de continguts i publicitat
Categories:
El dubte sobre les dades dels usuaris que les apps utilitzen ha anat a l’alça. Cada cop més les persones tenen coneixements sobre l’ús que les empreses en poden fer i creix el recel sobre la informació que cedeixen. Per tal d’ajudar a guanyar més poder en el terreny de la privacitat, l’empresa especialitzada en ciberseguretat Clario ha elaborat un informe amb les aplicacions mòbils que recullen més material personal.
Els grans, al capdavant
Facebook es posiciona com l’app que més dades personals recull: el 70,59% de la informació personal que es publica a la xarxa. Només se’n salva el pes, l’alçada, el nom de soltera de la mare, el sou, el compte bancari, el país de naixement i detalls sobre salut i estil de vida. Tot i això, és qüestió de temps, ja que un cop presenti el seu rellotge intel·ligent, es monitoritzaran aquests elements per oferir una experiència qualitativa.
La següent plataforma al rànquing és Instagram, amb un 58,82% de les dades, seguida les solucions per lligar Tinder (55,88%) i Grindr (53%). En quart lloc trobem Spotify, amb una estratègia basada a recol·lectar el 35% de la informació que els seus usuaris pengen a la mateixa plataforma i a d’altres que hi estan associades. Segons Clario, el portal de música espia què cedeixen les persones a altres eines com Instagram o Facebook per definir amb més detalls els gustos musicals i oferir propostes més afins.
Altres empreses conegudes que apareixen a l’estudi són Strava (41%), Lidl Plus (32%) i Netflix, Nike, Ryanair i American Airlines amb un 26%. Per a sorpresa de molts, Amazon es quedaria amb el 23% de la informació a la xarxa, la mateixa xifra que Ikea, PayPal i eBay, mentre que Twitter i Google Maps recullen el 20%; TikTok, el 14%; i WhatsApp, l’11,75%.
Els ciutadans europeus estan emparats pel Reglament General de Protecció de Dades, pel que queda totalment prohibit compartir amb altres companyies la informació dels usuaris. Per tant, decisions com la de WhatsApp de cedir informació a Facebook queden totalment prohibides.