Google vol eliminar les ‘cookies’ de tercers
La companyia preveu oferir publicitat personalitzada respectant la privacitat dels usuaris
Categories:
Google ha anunciat nous avenços en el projecte Privacy Sandbox per a Chrome, que consisteix a eliminar les cookies de tercers i els rastrejadors a la vegada que integren noves alternatives publicitàries. Aquesta iniciativa pretén garantir un tractament més respectuós de la privacitat dels usuaris. La tecnologia utilitzada per aquest projecte és l'aprenentatge federat de cohorts (FLoC), que se centra en la publicitat basada en interessos. Té com a eix la premissa que grups de persones que tinguin gustos comuns poden substituir els identificadors individuals. A més, han confirmat que aquests canvis no perjudicaran els anunciants.
A diferència de les cookies, que permeten als anunciants publicitar-se als usuaris d'acord amb el seu historial de navegació, la tecnologia d'aprenentatge federat de cohorts el que fa és reunir les persones amb interessos comuns en grups específics, anomenats ramats. Un dels punts clau d'ajuntar-les és que les oculten dins del grup, ja que deixen de tractar-se com individuals. A més, també afecta els dispositius perquè fa que l'historial no surti del navegador. Així doncs, per a Google aquest sistema beneficia la privacitat dels usuaris.
Tecnologies pels anunciants
Privacy Sandbox també ofereix tecnologies destinades als anunciants perquè puguin crear i implementar les seves audiències sense necessitat d'utilitzar les cookies de tercers. Aquest sistema s'anomena FLEDGE i es basa en TURTLEDOVE, una proposta anterior de Google. El que ha fet Chrome és centrar-se en les respostes obtingudes del sector i ha decidit incorporar la possibilitat d’utilitzar un servidor de confiança dissenyat per guardar informació sobre l'activitat publicitària.