Vodafone porta el 5G al 50% de la població de Barcelona

L’operadora reforça la infraestructura durant el confinament i manté la xarxa actualitzada per garantir el servei de telecomunicacions

Categories:

ACN

Vodafone desplega el 5G a Catalunya
Vodafone desplega el 5G a Catalunya

Vodafone ha desplegat el 5G al 50% de la població de Barcelona, segons assenya la companyia en l'Informe Integrat 2019/20 –que comprèn de l'1 d'abril del 2019 al 31 de març d'aquest any-. La xarxa s’actualitza de manera progressiva i va intensificar la seva extensió durant el confinament, amb els pics de trànsit de dades superiors al 50% respecte l’any anterior i l’augment de la demanda dels serveis de telecomunicacions.

Des el primer moment es van activar una sèrie de mesures per facilitar la connectivitat i el treball en remot, així com l'augment de l'oferta d'entreteniment de les famílies durant el confinament; i l'activació de dades il·limitades en més de 233.000 línies de pimes. També, l'empresa va reduir a 15 dies el pagament dels seus proveïdors per millorar la seva liquiditat.

Paral·lelament, va donar 3.127 targetes SIM per a hospitals, centes d'atenció a la gent gran i alumnes sense accés a Internet i el reforç d'infraestructures de comunicació en hospitals de campanya instal·lats a la Fira de Barcelona, la Pista d'Atletisme Coberta de Sabadell i en hotels medicalitzats de Barcelona.

L’operadora apunta que ha contribuït amb 635 milions d'euros a l'economia catalana i ha generat 2.181 llocs de treball directes i indirectes durant l'exercici 2019-2020. Compta amb 1,6 milions de clients de contracte a Catalunya, 415.000 de banda ampla i 169.000 són clients de Vodafone TV.