Els cibercriminals incrementen la seva activitat en el Black Friday
En el mes de novembre els atacs de suplantació d’identitat creixen un 440%
Categories:
Els cibercriminals han aprofitat les campanyes massives del Black Friday i el Cyber Monday per incrementar els seus atacs en línia. Coincidint amb les ofertes del mes de novembre, els casos de suplantació d'identitat per correu electrònic, coneguts també com pishing, han augmentat un 440%.
L'estratègia utilitzada pels cibercriminals consisteix a suplantar la identitat d'empreses de repartiment i enviar missatges als usuaris fent veure que hi ha problemes amb l'entrega o el seguiment del paquet. D'aquesta forma, els redirigeixen a pàgines falses on demanen dades privades. També utilitzen la tècnica d’enviar correus oferint descomptes especials que l’usuari pot aconseguir si introdueix les seves dades personals.
Algunes de les empreses suplantades són Amazon, FedEx i DHL. Aquesta última ha estat la més falsejada a Europa, que ha esdevingut la regió més afectada per la ciberdelinqüència. En aquest cas les campanyes malicioses han augmentat un 401% respecte al mes anterior.
Evitar l'estafa
Per evitar ser víctima de la ciberdelinqüència els usuaris que comprin per internet han de procurar no fer-ho en xarxes de wifi públiques, no entrar en enllaços de fonts desconegudes, prestar especial atenció a correus per restablir la contrasenya, revisar errors ortogràfics en els emails i no compartir les credencials.