Barcelona duplicarà la inversió en serveis TIC amb 105 milions d’euros fins al 2028

El nou acord marc del BIT unifica la contractació tecnològica del grup municipal i obre més oportunitats a pimes del sector TIC.

Redacció

Barcelona duplicarà la inversió en serveis TIC amb 105 milions d’euros fins al 2028
Barcelona duplicarà la inversió en serveis TIC amb 105 milions d’euros fins al 2028 | Cedida

L’Ajuntament de Barcelona invertirà 105 milions d’euros en la contractació de serveis TIC durant els pròxims quatre anys. El nou acord marc, aprovat pel consell rector de l’Institut Barcelona Innovació i Tecnologia (BIT), regularà la compra pública de tecnologia fins al 2028 i suposa doblar la inversió respecte a l’anterior acord, vigent des del 2020.

El nou marc de contractació vol garantir la continuïtat de la transformació digital del consistori i reforçar la capacitat innovadora de l’administració local. Per primera vegada, l’acord permetrà que totes les empreses i organismes del grup municipal contractin serveis TIC de manera conjunta, amb l’objectiu de compartir infraestructures, millorar l’eficiència i accelerar la implantació de noves solucions digitals.

La mesura s’emmarca dins el pla estratègic del BIT, que preveu duplicar pràcticament el pressupost anual de l’organisme i incrementar la plantilla un 30% fins a arribar als 300 professionals l’any 2030, consolidant el rol de la tecnologia com a eix estructural de la gestió municipal.

El tinent d’alcaldia d’Economia, Habitatge, Hisenda i Turisme, Jordi Valls, ha destacat que l’acord “és una nova evidència del compromís del govern municipal amb la transformació digital”. Segons Valls, la unificació de la contractació TIC permetrà guanyar eficiència i, alhora, obrir el mercat a més empreses, especialment petites i mitjanes, reforçant l’ecosistema tecnològic local. També ha subratllat que la inversió situa Barcelona en la línia de grans ciutats globals com Londres o Seattle, que destinen més del 4% del pressupost a tecnologia.

Un dels elements clau del nou acord és precisament l’impuls a les pimes del sector. Per afavorir la concurrència, es limita l’import màxim dels projectes a 4 milions d’euros, es creen dos lots específics per a contractes inferiors als 60.000 euros i s’introdueixen restriccions perquè una mateixa empresa no pugui concentrar diversos lots. L’objectiu és diversificar els proveïdors i fomentar la competència.

Els criteris de valoració dels concursos també incorporaran aspectes com l’estabilitat laboral de les plantilles, la transparència dels processos i la reducció dels terminis d’adjudicació. A més, l’acord inclou un nou lot específic de disseny de serveis centrats en l’usuari, amb la voluntat de posar les necessitats de la ciutadania i del personal municipal al centre del desenvolupament tecnològic.