3Cat se situa com la tercera plataforma més consumida dels catalans, per darrere de Netflix i Prime Video

Segons dades de la CCMA, el 43% dels usuaris del portal són menors de 45 anys i els continguts amb més audiència entre els joves són ‘Plats bruts’, ‘La Travessa’ o ‘Jo mai mai’

Categories:

ACN

3Cat ha assolit una audiència d’un milió de dispositius únics setmanals, prop de 500 milions de reproduccions i 357.000 hores de contingut
3Cat ha assolit una audiència d’un milió de dispositius únics setmanals, prop de 500 milions de reproduccions i 357.000 hores de contingut | Pere Francesch (ACN)

3Cat, amb una quota de mercat del 28,9%, se situa com la tercera plataforma més consumida pels catalans, per darrere de Netflix i Prime Video, al mes d’octubre. Aquesta és una de les dades que ha presentat la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, que en roda de premsa ha fet balanç dels dos primers anys del portal. Fins al 43% d’usuaris del portal són menors de 45 anys, mentre que a la televisió lineal, TV3, set de cada deu espectadors tenen més de 55 anys.

Segons Romà, el portal ha aconseguit posicionar-se com a “principal entorn” de consum digital en llengua catalana i ha assegurat que comptaven amb el “doble repte” de recuperar el públic que havia abandonat el consum lineal i de proporcionar una oferta en llengua catalana rellevant per ser competitius. 3Cat ha assolit una audiència d’un milió de dispositius únics setmanals, prop de 500 milions de reproduccions i 357.000 hores de contingut. De cara el 2026, es preveu començar l’any amb 100 milions d’hores consumides des del seu naixement.

Entre els programes que han tingut més audiència entre els joves, hi ha Plats bruts, amb uns 6,3 milions de reproduccions; La Travessa, amb 5,4; Jo mai mai, amb 3,5; i Merlí, amb 3,6. També destaquen els 18 milions de reproduccions de l’univers Bola de drac, amb Bola de drac Z i Bola de drac Súper. Per altra banda, el cap de continguts, programació i cultura de 3Cat, Cristian Trepat, ha defensat l’aposta per les col·laboracions amb creadors de continguts per “consolidar el start system català” i, alhora, sumar creadors catalans que han fet contingut a les seves xarxes socials en castellà amb l’objectiu de prestigiar el català.