El 78% dels catalans està abonat a plataformes digitals

El servei de sèries i pel·lícules és el més predominant a l’estat, seguit de la música i els canals de televisió de pagament

Categories:

ACN

Pel que fa als pòdcasts, el 17,5% dels catalans són subscriptors i Catalunya ocupa la tercera posició estatal, per darrere de la Comunitat de Madrid i Aragó
Pel que fa als pòdcasts, el 17,5% dels catalans són subscriptors i Catalunya ocupa la tercera posició estatal, per darrere de la Comunitat de Madrid i Aragó | Mika Baumeister (Unsplash)

Els catalans que disposen d’una subscripció digital a casa s’han disparat en els últims tres anys i arriba al 78%. Segons l’enquesta d’hàbits culturals del Ministeri de Cultura, gairebé vuit de cada deu catalans estan subscrits a serveis de música, pel·lícules i sèries, llibres, videojocs o pòdcast. El 2022 la xifra era del 58% i, actualment, Catalunya se situa com a la segona comunitat autònoma amb un percentatge tan alt en subscripcions a plataformes digitals, només per darrere de la Comunitat de Madrid.

A l’estat espanyol, el 74% de la població està subscrit a un servei a les plataformes. Les que predominen són les vinculades a sèries i pel·lícules, amb un 70%, quan fa tres anys eren del 50%. La música també ha fet un salt, disparant-se del 25% al 46% del 2022 al 2025 i els canals de televisió de pagament es queden amb un 43%. Els subscriptors dels videojocs han crescut del 3,5% al 15,9%, mentre que els que llegeixen llibres o escolten audiollibres presenten un auge molt similar, fins al 13%. En termes generals, els homes són qui tendeixen a tenir més subscripcions en tots els àmbits, menys en els llibres, on les dones tenen un lleuger avantatge.

L’enquesta d’enguany té com a punt d’interès els pòdcasts, sent la primera vegada que es fa la pregunta. El 17,5% dels catalans en són subscriptors –tres punts per sobre la mitjana espanyola (14,7%)– i ocupa la tercera posició estatal, per darrere de la Comunitat de Madrid (20,2%) i Aragó (18,1%). Per edat, i sense desglossar per territori, un de cada quatre joves d’entre 20 i 24 anys disposa de subscripció i el percentatge és més alt entre la franja de 25 a 34 anys (21%) i els 35 i 44 (19%). Aquestes franges també són les que consumeixen més plataformes musicals.

Finalment, pel que fa a la premsa en línia, l’estudi assenyala que el 49,8% dels espanyols consumeixen mitjans digitals de forma gratuïta, nou punts per sobre del 2022. Això no obstant, tan sols un 2,8% dels consumidors està subscrit a un mitjà digital, mentre que el pagament en paper és del 9,9%. En termes generals, el percentatge de pagament de publicacions periòdiques en paper com a mínim un cop al mes ha baixat en una dècada del 48,6% al 17,4%.

Etiquetes