Apple acabarà l’any com a principal fabricant de mòbils per primera vegada després de 14 anys

La marca californiana supera a Samsung i arribarà a una quota de mercat del 19,4% el 2025

Categories:

Redacció

Segons Counterpoint Research, la venda de dispositius iPhone arribarà a 243 milions d’unitats, mentre que Samsung es quedarà amb 235 milions
Segons Counterpoint Research, la venda de dispositius iPhone arribarà a 243 milions d’unitats, mentre que Samsung es quedarà amb 235 milions | Ubeyonroad (Unsplash)

Apple es convertirà per primera vegada des del 2011 en el primer fabricant de telèfons mòbils intel·ligents a escala global. Després de 14 anys, supera el seu principal competidor, Samsung, tal com ha informat Counterpoint Research. Segons l’informe de la companyia, arribarà a una quota de mercat global del 19,4% el 2025, una posició que mantindrà fins al 2029. En concret, la marca amb seu a Cupertino, Califòrnia, arribarà als 243 milions d’unitats de smartphones enviades durant l’any, per davant dels 235 milions de l’empresa coreana, amb una quota de mercat del 18,7%.

Segons el pronòstic de la companyia, els enviaments globals de telèfons mòbils creixerà un 3,3% enguany respecte a l’any passat i, part d’aquest augment, el protagonitza el fabricant de l’iPhone. Tot i que les dades no fan referència a les vendes reals, l’èxit de la marca fundada per Steve Jobs es deu a una superació de les expectatives en el tercer trimestre de l’any, quan han crescut un 9% durant aquell període després del llançament de l’iPhone 17.

Counterpoint preveu que pel que queda d’any Apple registrarà unes vendes excepcionals de l’iPhone, sobretot en la temporada de Nadal. De moment, les vendes de l’iPhone 17 als Estats Units ha estat d’un 12% superiors al seu predecessor iPhone 16. A la Xina els resultats milloren, un les vendes van créixer un 18% respecte al model anterior. Això s’explica, segons l’informe, perquè el cicle de substitució del mòbil ha arribat al seu punt d’inflexió, liderat per aquells que van estrenar un iPhone el 2020 i van comprar un de segona mà el 2023.

Pel que fa a Samsung, tot i perdre la primera posició, no deixarà de créixer, ja que es preveu una pujada del 4,6% interanual. Això s’explica, en part, pels preus competitius pels usuaris i especificacions més robustes, dues coses que impulsen la marca coreana a mercats emergents.

Etiquetes