El 30% dels menors d’edat espanyols accedeix a webs pornogràfiques i a pàgines d’apostes

Els videojocs en línia es consoliden com l’activitat preferida entre els més joves en una anàlisi elaborada per Gfk DAM

Categories:

Redacció

En general, els menors de 18 anys dediquen dues hores i quart mensuals als continguts pornogràfics i una hora i 10 minuts al mes a les pàgines d’apostes
En general, els menors de 18 anys dediquen dues hores i quart mensuals als continguts pornogràfics i una hora i 10 minuts al mes a les pàgines d’apostes | Karla Rivera (Unsplash)

El 30% dels usuaris menors d’edat espanyols visita webs de contingut pornogràfic i pàgines d’apostes, segons apunta una anàlisi elaborada per Gfk DAM, el mediador oficial d’audiències digitals a l’estat espanyol, on han participat més 1,2 milions de joves. Així i tot, l’informe assenyala que l’activitat preferida per la franja d’edat adolescent continua sent els videojocs en línia.

Entrant en el detall de les dades, tres de cada deu enquestats accedeix a portals per a adults i dediquen una mitjana de dues hores i quart mensuals a consumir els vídeos, fet que suposa un 37% més de temps que el que inverteixen altres generacions, com la millennial. Per altra banda, hi ha una diferència de consum tenint en compte el gènere, ja que els homes destinen dues hores i 42 minuts mensual, mentre que les dones una hora i 28 minuts.

Pel que fa a les apostes, el percentatge també s’acosta al 30% i en total es dedica una hora i 10 minuts al mes. Això suposa un temps superior a la mitjana de la població espanyola, situada en 50 minuts. Com succeeix en els continguts pornogràfics, el sexe masculí és qui més temps hi dedica, una hora i 34 minuts mensuals; mentre que el femení, 11 minuts.

Videojocs i xarxes socials, consolidats

Altres dades de Gfk DAM assenyalen que els videojocs en línia són l’activitat preferida pels menors, ja que vuit de cada deu juguen de forma virtual i hi destinen més de 15 hores mensuals, gairebé un terç més que els millennials, fet que fa que el mediador destaqui com els jocs han passat de ser un passatemps més a una part integrada a la vida diària. Entre les plataformes més escollides, Roblox ocupa la primera posició, seduint el 21% dels enquestats, i la segueix Twitch, amb 12%. 

L’estudi no passa per alt tampoc les xarxes socials i el seu impacte, que continuen sent un pilar fonamental en aquesta franja d’edat. Segons l’informe, el 91% dels menors de 18 anys les fan servir de forma activa. A la llista de les més usades hi ha Instagram, amb 11 hores i 46 minuts al mes per persona; acompanyada de TikTok, amb gairebé set hores mensuals acumulades. Destaca també YouTube, ja que el 42% dels joves reconeix que el fa servir cada dia.