La IA arriba a WhatsApp amb noves funcionalitats
Meta AI permet, entre d’altres, integrar un assistent personal de xat, automatitzar respostes o generar imatges en temps real
Categories:
La intel·ligència artificial (IA) ha arribat a tots els usuaris de WhatsApp de l’estat espanyol. Meta AI, com es coneix aquesta extensió, va arribar, en primer lloc, als dispositius Apple i, de forma progressiva, s’ha anat expandint als Android. Oferint serveis com la resposta de preguntes o la creació d’imatges, l’empresa de Mark Zuckerberg, que també està desplegant aquestes funcionalitats en xarxes socials com Facebook o Instagram, vol competir amb eines contrastades que ja usen IA, com Gemini o ChatGPT.
La nova funció apareix en forma de cercle blau i busca fer més interactiva i eficient l’experiència dels qui usen l’aplicació de missatgeria instantània. Les tasques que es poden dur a terme, segons ha explicat la companyia, són la integració d’un assistent personal de xat, l'automatització de respostes, la generació d’imatges en temps real, la possibilitat de fer recerques o la traducció de textos d’altres idiomes.
Aquesta nova funcionalitat de WhatsApp apareix un cop s’actualitza l’app i la seva arribada ha causat un debat sobre la privacitat i el control de dades, el risc de desinformació i l’impacte real que pot tenir en l’experiència de l’usuari. Segons ha publicat la mateixa aplicació, es podrà desactivar manualment i restringir el seu ús a través de la configuració per tal de bloquejar algunes de les funcions.