L’Smart City World Expo projecta les ciutats postpandèmia

El congrés s’alia amb Mediapro per emetre 40 hores de programa televisiu amb connexions a 15 països

ACN

Smart City Live, la nova edició digital del Smart City Expo World Congress serà un programa de 40 hores d'emissió i comptarà amb la participació de Mediapro.
Smart City Live, la nova edició digital del Smart City Expo World Congress serà un programa de 40 hores d'emissió i comptarà amb la participació de Mediapro. | Cedida

L'Smart City Expo World Congress es reinventa en una edició digital sota el nom Smart City Live. El nou congrés organitzat per Fira de Barcelona comptarà amb la participació de ponents de diferents països que tractaran els temes habituals però des de la perspectiva de la pandèmia, que ha generat unes clares conseqüències en termes tant tecnològics com socials. Es plantejaran aspectes com el redisseny de les ciutats per tal que siguin més habitables, el futur del retail a l'era digital o la mobilitat urbana sostenible, un aspecte que s'ha vist especialment revolucionat per la pandèmia.

El plató situat a la seu de Mediapro centralitzarà totes les intervencions del congrés, que tindrà una durada de 40 hores d'emissió i comptarà amb dues parts diferenciades: un programa que s'emetrà en directe aquest dimarts i un segon dia amb tallers i esdeveniments paral·lels digitals per aquest dimecres.

"Hi ha hagut un canvi molt gran de la mobilitat. La baixada del transport públic acabarà tornant, però l'increment de l'ús de la micromobilitat personal ha sigut brutal sigui amb bicicletes o patinets. La gent torna a caminar pels carrers, s'està reduint l'ús del vehicle privat i els carrers disponibles pel cotxe", ha dit Valentí, que s'ha referit al cas de Singapur, una ciutat que ha aconseguit reduir en un 86% les places de pàrquing disponible gràcies a l'increment mobilitat compartida i l'ús de patinets o bicicletes.  "És un model traslladable a molts indrets del món i permetria recuperar espais que ara estan ocupats per cotxes aturats", ha afegit.

Tota la producció es durà a terme en un plató de 1.000 metres quadrats on es produiran més de 40 hores de directes en dos dies, ja que hi haurà fins a set canals d'emissió simultània. Hi haurà ponències des de diferents parts del món, per tant, és molt important la integració a la plataforma de les senyals en directe i la seva sincronització. A més, els continguts comptaran amb la interpretació simultània de fins a nou idiomes per permetre intervencions internacionals. Entre elles, hi haurà l'alcalde de Medellín, Daniel Quintero; l'alcalde d'Alhucemas, Mohamed Boudra; l'alcaldessa d'Estocolm, Anna König Jerlmyr; el cap de l'oficina digital de Londres, Theo Blackwell i el cap de l'oficina tecnològica de Nova York, John Farmer.

A més, participaran en l'esdeveniment delegacions de Portugal, Alemanya, Bèlgica, Bournemouth (Regne Unit), Estònia, Icex, Kotra (República de Corea), Luxemburg, Països Nòrdics i la regió de Zhejiang (Xina). Pel que fa a la representació catalana, la Generalitat serà present un any més l'espai organitzat per Fira de Barcelona. El conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró participarà en una conversa sobre el paper de Catalunya com a "primer laboratori obert de 5G a Europa".

En total, es produiran 44 esdeveniments digitals, siguin entrevistes, conferències o debats gràcies a 12 sistemes de producció hibrida. A banda de les conferències i debats en aquests dos dies, s'ha ideat una plataforma per oferir contingut sobre ciutats intel·ligents durant tot l'any sota el nom Tomorrow.City. De moment, 15 empreses i centres tecnològics catalans participaran en un pavelló virtual ubicat en aquesta eina.

Aquesta eina ofereix una cartera digital constantment actualitzada de les tecnologies, prototips i solucions més recents disponibles al mercat; formació en temes clau sobre innovació urbana; un podcast, una revista i un observatori diari que analitza les principals fonts internacionals sobre innovació urbana i selecciona els temes i estudis més rellevants publicats a tot el món. "No és només un congrés que es fa i te n'oblides l'endemà. Si no que la plataforma et permet una continuïtat en el mercat. El repte ha sigut arribar fins aquí, però el més important que tindrà Fira és produir nous continguts tan atractius com els que estem produint", ha dit la directora d'Innovació i nou negoci de Mediapro.