La IA i l’accessibilitat, protagonistes del primer concurs GovTech Catalunya

Amb un pressupost global de 220.000 euros, s’han premiat cinc projectes que han respost els reptes plantejats sota el lema ‘Revolucionem l’accés digital a la informació de l’administració’

Categories:

Redacció

Omnios, amb tres premis, es basa en la intel·ligència artificial per agilitzar els tràmits en temps real, revisar els continguts i acompanyar els usuaris en tot el procés
Omnios, amb tres premis, es basa en la intel·ligència artificial per agilitzar els tràmits en temps real, revisar els continguts i acompanyar els usuaris en tot el procés | Generalitat de Catalunya

Aquest dilluns s’ha celebrat l’acte de celebració de les solucions guanyadores del primer concurs de projectes GovTech Catalunya, una proposta d’innovació de la Generalitat de Catalunya que busca accelerar la transformació digital de l’administració pública a través de pimes i start-ups. Han participat un total de 24 empreses emergents i s’han presentat fins a 47 solucions per respondre a cinc reptes plantejats sota el lema Revolucionem l’accés digital a la informació de l’administració.

Amb un pressupost global de 220.000 euros, han destacat tres companyies premiades. Una d’elles, per partida triple, ha estat Omnios, amb 123.000 euros en guanyar tres dels cinc projectes. Tots ells han estat basats en intel·ligència artificial (IA): una solució que integra la traducció i la transcripció en temps real, una eina automatitzada que serveix per revisar i optimitzar formularis públics abans de la seva publicació i un assistent virtual proactiu per a millorar l’acompanyament digital en la tramitació.

Per altra banda, també han sortit agraciades les empreses emergents Connecthink i Accessit Inclusivo, cadascuna amb 41.000 euros. La primera, amb el projecte El meu GENCAT, ha ideat una plataforma digital basada en IA i grafs de coneixement per facilitar l’accés a continguts públics posant al centre l’experiència d’usuari i la personalització. La segona, amb Internet no pot ser universal si no és accessible, ha presentat una solució d’accessibilitat web que adapta la navegació a tota mena de discapacitats.

Un nou espai de col·laboració: DCA-GovTech

Aprofitant l’entrega de premis, s’ha anunciat el llançament d’un nou espai de col·laboració, que té com a objectiu dinamitzar el sector GovTech a Catalunya. DCA-GovTech –que ajunta la Digital Catalonia Alliance (DCA) i el programa GovTech Catalunya–, és una iniciativa impulsada per la Secretaria de Polítiques Digitals del Departament d’Empresa i Treball amb la col·laboració d’i2CAT per impulsar i ajudar a escalar l’ecosistema digital emergent, fomentar el desenvolupament de projectes col·laboratius i treballar per estimular la demanda mitjançant proveïdors tecnològics, recursos i decisors polítics.