Els catalans destinen 2,3 hores diàries a les xarxes socials
Instagram i TikTok capitalitzen el creixement d’usuaris del Principat, que trenca la tendència a la baixa de l’Estat
Categories:
6,4 milions de catalans són usuaris habituals de les xarxes socials amb un temps diari mitjà de 2,3 hores, una xifra que augmenta respecte a l’any anterior i que se situa per sobre de la tendència a l’Estat espanyol i al conjunt d’Europa. Aquestes són algunes de les xifres clau de l’estudi Xarxes Socials a Catalunya 2024, presentat aquest dijous pel Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i l’agència Imagina.
L’informe assenyala Instagram com la xarxa preferida pels catalans i una de les que més creix al costat de TikTok. Tant Facebook com X segueixen la dinàmica inversa, amb pèrdues d’usuaris, mentre que LinkedIn manté un creixement que no desdibuixa el tarannà professional de la plataforma. “Aquestes xarxes estan canviant la forma en què els catalans consumeixen informació i interaccionen. El seu ús està influenciat per algoritmes i influenciadors, que juguen un paper clau en el consum digital”, han apuntat els responsables de l’informe.
La segona edició d’aquest treball posa en evidència que, tot i la saturació de continguts en algunes plataformes, les xarxes socials encara “són fonamentals per a la comunicació, el màrqueting i el comerç electrònic”. Aquest darrer factor ha estat subratllat pels autors, atès que l’informe recull que un 84% dels usuaris compra productes que ha conegut o se li han recomanat a través d’Instagram o TikTok. “El creixement del temps d'ús diari i la consolidació del social shopping reafirmen el seu paper central en les estratègies digitals de les marques”, recorden des del Col·legi.