Professionals del posicionament web impulsen l’Associació del SEO en Català
L’entitat aspira a crear una comunitat d’experts i difondre les millors pràctiques de l’optimització de motors de cerca en la llengua
Categories:
Un grup de professionals dedicats al món del SEO han decidit impulsar l’Associació de SEO en Català, una iniciativa que busca impulsar la visibilitat de continguts digitals en llengua catalana i ajudar professionals i empreses a optimitzar la seva presència en l'entorn digital. La comunitat, que es va desvelar el mes de maig en una taula rodona organitzada per la Fundació .cat i el Col·legi de Màrqueting i Comunicació de Catalunya, s’ha presentat oficialment aquest cap de setmana en la sisena edició del SEO Day Girona, dins del context de la Catosfera.
L'associació neix amb la missió de promoure, difondre i impulsar les millors pràctiques de l'optimització de motors de cerca en català, tot proporcionant suport, recursos i formació als professionals del sector, a institucions públiques, al teixit empresarial i al públic en general. “Volem que el català sigui visible i competitiu en l'àmbit digital. Per això, l'Associació de SEO en Català treballarà per fomentar la presència del català a internet i per oferir formació i suport a tots aquells que comparteixin aquesta mateixa visió”, ha ressaltat el president de la comunitat, David Carrasco.
La nova associació treballa a través de diverses comissions especialitzades que cobreixen àrees com la comunicació i divulgació del SEO en català, la col·laboració amb institucions públiques i privades, la formació de professionals del sector i l'organització d'esdeveniments per promoure el SEO en català. L'objectiu, han explicat els organitzadors, és crear “una comunitat sòlida i compromesa que treballi per enfortir la llengua catalana a la xarxa”. És per aquesta raó que l’entitat fa una crida a experts en posicionament i altres professionals del món digital interessats a potenciar la llengua catalana a la xarxa perquè se sumin a l’associació i avançar amb la creació de diversos grups de treball.
El impulsors d’aquesta iniciativa són David Carrasco, Xevi Sañé, Sara González, Albert Cuesta, Dídac Anton, Jordi Badrenas, Gemma Fontané, Eric Garcia, Oscar Nogueras, Eva Olivares, Carlos Ortega i Clara Soteras.