Eurecat Lleida adapta els aliments al client gràcies a mètodes neurocientífics i la realitat virtual
Aquests procediments permeten posar l’experiència del consumidor al centre i reforçar-la amb resultats objectius mesurables
Categories:
El centre tecnològic Eurecat Lleida ha participat en el projecte CONOCE per ajudar la indústria alimentària a crear productes més flexibles i més adaptats al consumidor final. S’han aplicat mètodes neurocientífics i de realitat virtual que serveixen per mesurar com respon el cervell dels consumidors al tast de nous productes i a la presentació d'aquests a les botigues.
Els mètodes neurocientífics i de realitat virtual permeten posar l'experiència del consumidor al centre i reforçar-la amb resultats objectius mesurables. Per exemple, han monitorat l'activitat al còrtex cerebral i els nivells de sudoració de la gent que ha participat en el test per obtenir dades objectives sobre l'acceptació d’un nou article. Això ajuda a saber si a la persona li ha agradat el producte o la seva presentació.
També s'ha investigat l'ús de la intel·ligència artificial per detectar anomalies i anticipar-se als errors que puguin sorgir en la fase de producció dels aliments amb l'objectiu d'aconseguir una fabricació més àgil i menys costosa. Concretament, s’han fet servir tecnologies basades en la IA per detectar possibles patrons anòmals en la fase de fabricació d'una línia de vins escumosos. La tecnologia preveu, per exemple, problemes relacionats amb la mida de les etiquetes de les botelles o errors en la velocitat de la línia de producció.