El 94% de les llars catalanes tenia connexió de banda ampla el 2019

El Tarragonès, el Maresme i el Baix Llobregat són les comarques amb un percentatge d’ús més elevat

Categories:

ACN

La mitjana es troba per sobre l'europea (89%) i l'espanyola (91,2%)
La mitjana es troba per sobre l'europea (89%) i l'espanyola (91,2%) | SplitShire / Pixabay

El 94% de les llars de Catalunya tenia connexió de banda ampla el 2019, un 11% més que en els dos anys anteriors segons l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat). Aquesta mitjana, que inclou unitats familiars amb algun membre d'entre 16 i 74 anys, es troba per sobre l'europea (89%) i l'espanyola (91,2%).

Per comarques, totes es troben per sobre del 90%, excepte la Ribera d'Ebre, on el percentatge és del 88,9%. Les comarques amb una major presència de la banda ampla són el Tarragonès (96,5%), el Maresme i el Baix Llobregat, ambdues amb un 96%. De fet, totes les comarques milloren significativament i destaquen la Terra Alta, el Baix Ebre i el Pallars Sobirà, on les llars amb accés a internet han augmentat més de 15 punts.

Augmenten les incidències

Paral·lelament, la proporció de llars catalanes que tenen incidències amb el proveïdor d'Internet s'ha incrementat en quatre punts percentuals, del 24,7% el 2017 al 28,7% el 2019, i l'augment s'ha registrat en la majoria de comarques, encapçalades pel Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Cerdanya, l'Alta Ribagorça, l'Alt Urgell i l'Aran, que es troben per sobre el 35%. Per contra, els índex més baixos són al Montsià, el Baix Ebre i el Ripollès, per sota del 25%.

Comprem més per internet

D'altra banda, el Tarragonès és la comarca amb el percentatge més elevat de persones d'entre 16 i 74 anys que han comprat alguna vegada a través d'internet, amb el 69,5%. A més, destaquen les comarques de l’Àmbit Metropolità, atès que totes estan situades entre les 8 amb percentatges superiors a la mitjana catalana (66,5%).

En relació amb l’any 2017, les compres a través d’internet han augmentat a Catalunya (del 59,8% el 2017 al 66,5% el 2019) i també ho han fet a totes les comarques, però encara se situen amb un percentatge inferior a la mitjana europea (80,0%). L’increment més elevat en aquest període s’ha produït als àmbits de Ponent, comarques Gironines i Penedès.

Creix l’ús de l’ordinador

El 86,9% de les persones de 16 a 74 anys han utilitzat l’ordinador en els darrers tres mesos (9,5% més que el 2017) i el 79,3% el correu electrònic (un 5% més que al 2017). Totes les comarques han incrementat els seus percentatges d’ús d’ordinador.

L'ús del correu electrònic ha augmentat a la majoria de comarques, excepte en la comarca del Baix Camp, en les de l’Alt Pirineu-Aran i en algunes comarques de les Terres de l’Ebre.