Un canvi d’algorisme de Google augmenta la visibilitat del contingut en català

Un estudi de la Fundació .cat i de l’Aliança per la Presència Digital del Català monitora la salut de la llengua a les cerques, que presenta un pes relatiu del 52%

Categories:

Redacció

El català guanya presència en els resultats de cerca de Google
El català guanya presència en els resultats de cerca de Google | Luca Sammarco (Pexels)

El canvi d'algorisme aplicat per Google l'agost del 2023 ha revertit la tendència a la baixa de la visibilitat del contingut en català. Segons un informe de la Fundació .cat i l'Aliança per la Presència Digital del Català, els últims sis mesos la llengua catalana ha incrementat la seva presència en els resultats de cerca fins a assolir puntes històriques del 56%. Aquesta tendència positiva sorgeix d’una interpel·lació de l’Aliança al gegant tecnològic, que va modificar el seu motor d’intel·ligència artificial assegurant que interpretava millor les intencions dels usuaris. Abans de la modificació, el català havia caigut per sota del 34% a finals del 2022, una dada que va millorar en 18 punts percentuals de forma imminent amb la nova configuració.

Els últims tres mesos, el pes relatiu del contingut en català en les visites procedents de Google ha superat al castellà, assolint aquest màxim històric del 56%. En un comunicat, ambdues organitzacions remarquen que el català encara no és la llengua de preferència en els terminals de molts usuaris catalanoparlants i demana fer el canvi perquè és “la via més efectiva per indicar als cercadors web la voluntat de rebre resultats en català”.

Per a l'estudi, tal com s'havia fet anteriorment, s'ha analitzat el trànsit d'uns 600 dominis i subdominis multilingües. Els seus impulsors tenen previst actualitzar la investigació en un termini de 6 mesos per analitzar la tendència després de l'actualització de Google del passat mes de març.

Etiquetes