X canvia la normativa per permetre la publicació de continguts sexuals consentits

Els usuaris hauran d’indicar que el seu compte comparteix continguts sensibles i s’implementaran mecanismes perquè els menors i els adults que no els vulguin veure ho puguin evitar

Categories:

Redacció

X permetrà continguts sexuals sempre que siguin consentits i de persones adultes
X permetrà continguts sexuals sempre que siguin consentits i de persones adultes | Marten Bjork (Unsplash)

La xarxa social X ha modificat la seva política de continguts adults per permetre la publicació de missatges gràfics i visuals que incorporin nus i comportaments sexuals, sempre que aquests siguin consentits i ben etiquetats. “Creiem en l’autonomia dels adults per involucrar-se i crear contingut que reflecteixi les seves creences, desitjos i experiències, incloent-hi aquelles vinculades a la sexualitat”, assegura la nova normativa.

La plataforma considera continguts per a adults aquelles fotografies, il·lustracions, animacions o obres generades per intel·ligència artificial que representa nusos totals o parcials, incloent-hi genitals i pits, o bé actes sexuals implícits i explícits. Tanmateix, la seva publicació tindrà una sèrie de limitacions. D’entrada, aquests continguts no es podran establir en llocs d’alta visibilitat, com la fotografia de perfil o la de portada. A més, s’implementarà un sistema perquè els menors d’edat i aquells adults que prefereixin no veure aquesta classe de continguts puguin evitar-los fàcilment. Finalment, es prohibiran aquells continguts que “promoguin l’explotació, el no consentiment, l’objectificació, la sexualització i el dany a menors, així com els comportaments obscens”.

En aquest sentit, un dels punts claus de la nova normativa és que els continguts per a adults siguin etiquetats correctament com a tals. La responsabilitat, en aquest cas, recaurà en els usuaris: aquelles persones que publiquin regularment continguts adults hauran de configurar la privacitat del seu compte i marcar-lo com a contingut sensible. Alternativament, si només es tracten de publicacions individuals, també es poden designar per separat. Això farà que les imatges i vídeos apareguin difuminats i que els usuaris menors de 18 anys i aquells que no indiquin una data de naixement no els puguin veure.