La UPC crea una nova càtedra dedicada als semiconductors

La iniciativa impulsarà la formació de professionals per al sector a través de graus, màsters i doctorats i fomentarà vocacions tecnològiques a les escoles

Categories:

Redacció

La càtedra compta amb la col·laboració del BSC-CNS, l'ICFO i 13 empreses de l'ecosistema, que han aportat 1 MEUR per la seva creació
La càtedra compta amb la col·laboració del BSC-CNS, l'ICFO i 13 empreses de l'ecosistema, que han aportat 1 MEUR per la seva creació | Johannes Plenio (Pexels)

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha presentat aquest dimarts la càtedra CHIP, una nova càtedra universitària que busca reforçar la formació de talent en l’àmbit dels microxips i els semiconductors i el foment de noves vocacions científiques i tecnològiques entre els infants. La iniciativa s’emmarca dins del Projecte Estratègic de Microelectrònica i Semiconductors (PERTE Chip), del ministeri per a la Transformació Digital i la Funció Pública, és finançat pels fons europeus Next Generation i compta amb la col·laboració del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) i de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

El focus principal de la Càtedra CHIP serà formar nous professionals per a la indústria dels xips a través de programes de graus, màsters i doctorats. En aquest sentit, la UPC coordinarà a partir del curs 2024-25 el nou màster interuniversitari en Enginyeria de Semiconductors i Disseny Microelèctric, una titulació en què també participen la UB, la UAB, la URV i l’Institut de Microelectrònica de Barcelona. En virtut de la col·laboració, tant l’ICFO com el BSC permetran als estudiants accedir a les seves instal·lacions per dur a terme recerques i desenvolupaments tecnològics amb l’acompanyament de 13 empreses que també participen en el projecte i que conjuntament han aportat un milió d’euros per a la seva creació.

Paral·lelament a la formació postobligatòria, la càtedra també tindrà presència en escoles de primària i secundària per despertar l’interès dels infants per les professions cientificotecnològiques. Ho farà a través de l’anomenat programa Sidecar, en el marc del qual es crearan tallers, conferències i píndoles informatives dirigides tant als alumnes com als professors d’instituts i centres escolars que tractaran temàtiques com ara l’arquitectura de codi obert RISC-V.