Europa investiga Meta per la difusió de missatges enganyosos per les eleccions europees

L’ens europeu sospita que Facebook i Instagram han comès infraccions en difondre missatges polítics enganyosos i col·laborar en campanyes de desinformació

Categories:

RedaccióACN

Meta s’exposa a una sanció econòmica de fins al 6% del seu volum de negoci, segons apunta la Llei de Serveis Digitals europea
Meta s’exposa a una sanció econòmica de fins al 6% del seu volum de negoci, segons apunta la Llei de Serveis Digitals europea | Guillaume Périgois (Unsplash)

La Comissió Europea (CE) ha obert una investigació a Facebook i Instagram, ambdues xarxes socials de Meta, per la sospita d’haver incomplert la Llei de Serveis Digitals de cara les eleccions europees que se celebraran entre el pròxim 6 i 9 de juny. Segons s’ha informat des de Brussel·les a través d’un comunicat, les infraccions fan referència a la publicació de missatges enganyosos de contingut polític i campanyes de desinformació, ja que “poden presentar riscos de cara a processos electorals i drets fonamentals, així com per la protecció del consumidor”.

L’organisme europeu acusa la multinacional de degradar les recomanacions d’àmbit polític en les seves plataformes i denuncia les dificultats que tenen els usuaris per denunciar les il·legalitats, per ineficaces i difícils de fer servir. Alhora, lamenta la decisió de l’empresa de retirar i no substituir de forma adequada la seva aplicació CrowdTangh, una eina d’informació política que permet fer un seguiment de les eleccions en temps real.

Amb la investigació de la Comissió Europea, es dona un marge de cinc dies laborables a Meta per comunicar les mesures que està prenent per resoldre aquestes qüestions. També s’apunta en el comunicat la possibilitat d’adoptar mesures addicionals si considera insuficients les accions dutes a terme. Tal com estableix la Llei de Serveis Digitals, la companyia s’exposa a una sanció econòmica de fins al 6% del seu volum de negoci.