Neix TikTok Notes, una nova plataforma que busca competir amb Instagram
La xarxa social xinesa aposta per la fotografia i els continguts vinculats a l’estil de vida per continuar captivant al públic més jove
Categories:
Nou episodi en la cursa per la popularitat entre TikTok i Instagram per convertir-se en la xarxa social del moment. Aquest dijous la companyia xinesa ha llançat al mercat TikTok Notes, que guarda moltes similituds amb l’estil de publicacions d’imatges que han caracteritzat la plataforma de Meta. Ara ja es troba disponible en alguns països del món a través dels mercats d’aplicacions com Australià i el Canadà i està previst que en els pròxims mesos vagin ampliant el nombre de regions fins a arribar a Europa.
Una de les particularitats del nou portal és que permet escriure titulars sobre els peus de fotografia. A la vegada, aposta per un disseny simple i minimalista, sense oferir gaires opcions als nous usuaris, com l’apartat dedicat a aquells perfils que se segueixen o a allò que pot interessar segons els algoritmes. La forma de presentar els continguts recorda molt a Pinterest, molt habitual en diferents sectors professionals com la decoració o l’art, en usar dues columnes en lloc d’una única central.
El naixement de TikTok Notes apareix dies després de l’anunci de TikTok Lite, que pagarà als usuaris que la facin servir i que està sent investigada per la Comissió Europea pel possible incompliment de les obligacions de transparència i protecció al menor. Un altre motiu que explica aquest nou llançament, a part d’Instagram, és la defensa de la seva posició dominant a la Xina, on li està plantant cara Xiaohongshu, una xarxa social centrada en l’estil de vida i on es poden compartir plans, viatges, restaurants o receptes. La nova app aposta per una estètica i un funcionament similar, amb l’objectiu de continuar captivant el públic més jove.