La Smart City Expo World Congress retransmetrà en directe i a la carta el seu programa d’activitats

Fira de Barcelona i el Grup Mediapro tanquen un acord per crear una plataforma de continguts en línia i gratuïta

Redacció

'Smart City Live' serà la plataforma en línia per seguir el programa de la fira de ciutats intel·ligents
'Smart City Live' serà la plataforma en línia per seguir el programa de la fira de ciutats intel·ligents | Cedida

La Smart City Expo World Congress (SCEWC) se suma a la retransmissió en streaming de les seves conferències i oferirà part del seu programa a través d’una plataforma en línia. Fira de Barcelona ha tancat un acord amb el Grup Mediapro per a la creació d’una eina de continguts audiovisuals, anomenada Smart City Live, que perdurarà més enllà del certamen sobre reptes de les ciutats intel·ligents i innovació urbana.

La plataforma preveu reunir del 17 al 18 de novembre els principals protagonistes, institucions i experts internacionals sobre ciutats intel·ligents en una nova proposta virtual i interactiva que s'estructurarà en dos blocs: un programa de televisió que es retransmetrà en directe en la primera jornada, i una segona que acollirà workshops i esdeveniments paral·lels online, que es distribuiran també a la plataforma en diferents formats.

El Grup Mediapro elaborarà i operarà la plataforma tecnològica per a la distribució dels continguts de Smart City Live, tant durant la celebració de l'esdeveniment com al llarg de l'any, així com la producció d'altres continguts de la plataforma. El certamen tindrà un sistema d'emissió en directe i de vídeo a la carta per poder consultar les conferències, ponències i activitats de la fira un cop passada la cita. El programa s'enregistrarà en un gran plató de més de 500 m2 de l'edifici de l’empresa audiovisual al 22@ de Barcelona, que es convertirà durant els dos dies en un escenari televisiu per a la creació dels continguts.

El director de SCEWC, Ugo Valenti, destaca que l’objectiu és de Smart City Live és ser “la base d'un hub de coneixement sobre ciutats intel·ligents i un referent en la distribució global de continguts”. En aquest sentit, la directora d'Innovació i Nous Negocis del Grup Mediapro, María Carmen Fernández, assegura que "la innovació en el món digital té molt a veure amb la generació de contingut rellevant, però també amb la multicanalitat, interactivitat i usabilitat amb la qual s'ofereix al públic final".

Nova plataforma 365 a l'any

Aquesta plataforma potenciarà també la nova iniciativa de SCEWC Tomorrow.City, pensada precisament per oferir a empreses i administracions públiques recursos sobre tecnologia, formació, investigació i inversió durant tot l'any. D'aquesta manera, comptarà amb les eines tecnològiques més innovadores per accelerar l'impuls de les ciutats sostenibles i inclusives a través de quatre àmbits d'acció diferents: el coneixement, els negocis, la formació i el talent, i la difusió.