Amazon llança Explore per fer turisme des de casa
La plataforma de comerç electrònic ofereix experiències culturals i gastronòmiques amb experts locals per conèixer altres indrets del món
Categories:
Google Earth topa amb un nou competidor: Amazon Explore. El gegant del comerç electrònic ha llançat una plataforma de turisme virtual per conèixer altres països, i va una passa més enllà amb experiències culturals i gastronòmiques que es poden viure des de casa de la mà d’experts de la zona. Fins al moment el servei només està disponible en versió beta i en anglès per a usuaris dels Estats Units.
Els professionals encarregats d’oferir el servei són guies locals, xefs, estilistes, personal shoppers, instructors i altres perfils patrocinats per Amazon. L’usuari haurà adquirit prèviament algun dels productes i serveis que publiciten al web, com una visita pel país que es vol visitar o elaborar un plat típic de la seva cuina seguint la recepta en directe. Fins i tot es poden comprar souvenirs i elements materials, que l’ambifitrió enviarà al mateix domicili del comprador.
Amazon Explore ofereix activitats virtuals i en temps reals per fer turisme, cuinar plats típics o viure una experiència com un local
Les sessions tenen una durada d’entre 30 i 60 minuts, amb un cost que oscil·la entre els 10 i els 2.000 dòlars. Totes es retransmeten en vídeo unidireccional, de manera que els turistes poden veure el seu guia, xef o persona a qui han contractat, però aquest no pot veure les persones a qui ofereix el servei. No obstant això, els micròfons d’ambdues parts funcionen i poden interactuar mitjançant preguntes.
La beta pública s’ha llançat aquest dimarts, però Amazon ha estat treballant en la plataforma des de finals del 2019, abans de l’esclat de la pandèmia de la covid-19. Fins al moment, ja compta amb prop d’un centenar d’experiències de 16 països diferents.
A l’estela d’Airbnb
Precisament el confinament va fer despertar Airbnb. El portal de lloguer d’habitatges per a les vacances va presentar a principis d’any una nova funcionalitat d’experiències virtuals i en temps real per fer front als números vermells que albirava com a conseqüència del coronavirus.
A diferència d’Amazon, que aposta per sessions individuals, en aquest cas són activitats en vídeo i en temps real per a grups petits de persones de diferents indrets.