La UE vol posar fre a la publicitat enganyosa dels influenciadors

La Comissió Europea analitzarà les seves publicacions i crearà un plataforma per assabentar-los de les normes comunitàries de pràctiques comercials

Redacció

Segons la UE, l'activitat comercial dels influenciadors generarà 19.980 milions d'euros enguany
Segons la UE, l'activitat comercial dels influenciadors generarà 19.980 milions d'euros enguany | Anna Nekrashevich (Pexels)

La Comissió Europea ha impulsat, conjuntament amb les autoritats dels estats, una investigació per detectar publicitat enganyosa en els continguts dels influenciadors. En les pròximes setmanes s’analitzaran les publicacions dels creadors de contingut amb l'objectiu de detectar “testimonis i afirmacions que porten els consumidors a engany”.

Segons Brussel·les, elsinfluenciadors tenen una “activitat comercial regular”, amb la qual cosa han de complir les normes europees de protecció dels consumidors com, per exemple, l'obligació que la publicitat que fan sigui “transparent”. Per aconseguir-ho, una de les iniciatives serà la creació d’una plataforma que actuarà com a centre informatiu legal, a la qual aquests creadors podran accedir per trobar informació sobre les normes europees de pràctiques comercials.

“Aquest model de negoci comporta obligacions legals. Els influenciadors també han de seguir pràctiques comercials justes i els seus seguidors tenen dret a una informació transparent i fiable”, ha apuntat el comissari de Justícia, Didier Reynders. Per la Comissió Europea, aquest tipus de publicacions constitueixen “un pilar de l'economia digital” que generarà 19.980 milions d'euros aquest any.