Les ‘stories’ arriben a Twitch

La plataforma també incorpora un ‘feed’ de clips a l’estil de TikTok, i les transmissions conjuntes de fins a 5 ‘streamers’ que estiguin en directe

Redacció

Twich va assolir 1.200 milions d'hores de visualitzacions l'any passat
Twich va assolir 1.200 milions d'hores de visualitzacions l'any passat | Caspar Camille Rubin (Unsplash)

Twitch ha anunciat la propera incorporació de cinc noves prestacions destinades tant als consumidors com als creadors de contingut. Les més destacades són la creació d’stories, a l’estil d’Instagram o Snapchat, i l’aparició d’una eina amb la qual els usuaris podran desplaçar-se, a través d’un scroll vertical, entre diferents clips aleatoris.

En el cas de les stories, que veuran la llum de forma imminent, els retransmissors podran decidir amb qui comparteixen les seves històries, sigui amb tots els seguidors o únicament amb els subscriptors. La Discovery Feed, per la seva banda, està pensada per als dispositius mòbils i s’inspira en la filosofia de TikTok. El públic podrà moure’s entre diversos fragments de vídeo de manera vertical amb l’objectiu últim que augmentin les visualitzacions de més directes. “No només volem que puguin veure un major nombre de clips, sinó que aquests atraguin més espectadors als canals”, han explicat des de la companyia. 

La resta d’innovacions que prepara Twitch són un servei de transmissió conjunta (batejada com a Guest Star) que pugui agrupar fins a cinc streamers que en trobin en directe, un temporitzador regressiu amb el qual els creadors puguin avançar o retardar la irrupció d’un anunci publicitari, i la possibilitat d’exportar clips directament a TikTok.

La presentació de totes aquestes novetats s’ha dut a terme a la TwitchCon Paris 2023, la tercera edició del congrés a escala europea que organitza la companyia, propietat d’Amazon. Segons les dades que ha fet públiques Twitch, durant el 2022 es va arribar als 1.200 milions d’hores de visualitzacions, i el nombre de persones que han monetitzat les seves sessions a la plataforma ha crescut un 33% respecte de l’any anterior.