YouTube passa a l’ofensiva amb els bloquejadors d’anuncis
La plataforma de vídeos ha començat a fer proves que no permeten reproduir vídeos als usuaris que tinguin activada una aplicació d’aquestes característiques
Categories:
La publicitat és una de les principals vies de monetització a internet, especialment en aquells espais on els continguts s’ofereixen de manera gratuïta, com YouTube. Tanmateix, molts usuaris opten per fer servir bloquejadors d’anuncis, com el reconegut AdBlock, per eliminar aquests continguts quan naveguen per la xarxa o veuen vídeos en línia. Es tracta d’uns programaris que molts portals informatius ja han intentat bloquejar, i que ara Google també comença a no permetre a la seva plataforma.
El passat dimarts, l’usuari de Reddit u/Sazk100 va compartir un missatge que s’havien trobat altres persones mentre navegaven pel servei de vídeos: “Els bloquejadors d’anuncis no estan permesos a YouTube”. Aquest fet, del qual no se’n coneixia cap dada fins aleshores, ha estat confirmat poc després per un representant de l’empresa al mitjà Bleeping Computer: “Estem duent a terme un petit experiment global que requereix als espectadors amb bloquejadors d’anuncis activats a permetre els anuncis o a provar YouTube Premium”. El portaveu afegia que la tecnologia de detecció d’anuncis no és nova, i que altres distribuïdores ja demanen recurrentment als seus usuaris que els desactivin.
Apparently Ad Blockers are not allowed on Youtube. Is this a new thing they've implemented?
by u/Sazk100 in youtube
Ara per ara, es desconeix si aquest intent es quedarà en un simple experiment o si s’estendrà a tots els usuaris. En el missatge es pot veure com la plataforma dona dues opcions als usuaris: desactivar el bloquejador i permetre els anuncis, o bé provar YouTube Premium, la subscripció mensual de la plataforma. Es tracta d’una quota d’11,99 euros mensuals que, a més de retirar els anuncis, permet descarregar vídeos per veure’ls sense connexió i fer servir YouTube Music. El passat mes de novembre, la plataforma ja superava els 80 milions d’usuaris de pagament, segons va informar en el seu moment Variety.