Apple fotografia Catalunya per millorar els seus mapes
La multinacional recull imatges i dades sobre la xarxa viària a través del sistema EyeDrive per fer la competència a Google Maps
Categories:
Apple recorre aquests dies Catalunya amb uns vehicles equipats amb unes antenes fàcilment visibles per captar imatges de les vies i millorar la seva aplicació de mapes. Es poden veure al damunt de cotxes que circulen per Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida, i la seva funció és obtenir fotografies per mesurar el terreny i traslladar-les a la funcionalitat ‘Look Around’ de l’Apple Maps i fer la competència a Google Maps i el seu Street View.
Tot i que aparentment l’única tecnologia de la qual disposen aquests cotxes sigui les antenes, al seu interior amaguen el cervell real: un Mac Pro instal·lat al maleter amb sensors LiDAR i càmeres d’alta resolució de Zeiss que processen les dades en temps real. Totes es poden visualitzar des d’un iPad que compta amb l’aplicació EyeDrive, des de la qual es pot fer el seguiment en directe de la recol·lecció d’informació. Aquest software és també l’encarregat de dirigir els conductors i marcar en verd o vermell les zones segons si ja s’han escanejat o no.
Els vehicles porten al maleter un Mac Pro amb sensors i càmeres d’alta resolució que processen en temps real les dades recollides
Segons va explicar la companyia en un comunicat, les dades es comencen a recollir quan el sol està a 30 graus d’elevació i es dona per acabada la jornada quan es troba a la mateixa alçada al vespre per evitar que la llum interfereixi negativament els sensors. Així mateix, s’evita recórrer els carrers en dies de pluja, núvol o unes condicions que no permetin uns colors i il·luminació homogenis en totes les imatges.
Tour internacional per captar imatges
La campanya de presa de dades per elaborar una radiografia més exacta de les ciutats s’està fent amb vehicles per obtenir informació general de les principals vies; i també amb vianants equipats amb motxilles que incorporen sistemes de mesura portàtils i que recullen dades més acurades i temporals.
L’empesa de Silicon Valley va iniciar el mes de març als Estats Units la recol·lecció de noves imatges per millorar l’aplicació de mapes i preveu que s’estengui fins al mes d’octubre. El passat mes d’agost va sortir el continent i va estendre la campanya internacional. A Catalunya s’han escollit les quatre capitals de província com a punts clau per a analitzar, i es farà el mateix amb les principals ciutats d’Espanya.
La posada en circulació dels vehicles, fàcilment identificables per l’antena i pel nom ‘Apple Maps’ a les finestres, respon a la necessitat de la companyia de millorar els seus serveis i fer front a l’hegemonia de Google pel que fa a l’ús d’aplicacions de trànsit i geolocalització.