El 30% de les empreses espanyoles preveu obtenir la meitat dels beneficis del negoci digital

Més de la meitat de les companyies admet que cal millorar l’agilitat i dotar el professionals de noves habilitats per adaptar-se al mercat

Categories:

Redacció

La ciberseguretat i la privacitat, les tecnologies heretades i la por al risc són les principals barreres en l’impuls del negoci digital
La ciberseguretat i la privacitat, les tecnologies heretades i la por al risc són les principals barreres en l’impuls del negoci digital | Gerd Altmann / Pixabay

El 30% de les empreses espanyoles espera obtenir almenys la meitat dels seus beneficis del negoci digital el 2020. Segons un estudi elaborat per la consultora Workaday que recull l’opinió de 1.000 directius d’Europa, Àsia i Amèrica del Nord, l’Estat se situa en la penúltima posició, per davant del Japó. Els resultats situen el país molt lluny de França, Alemanya o el Regne Unit, referències principals en la venda de productes i serveis en l’entorn digital al continent.

El 77% dels enquestats per a l’informe Agilitat organitzacional a escala: la clau per impulsar el creixement digital afirma que s’ha fet un “progrés significatiu” en la transformació del catàleg, però que encara troba traves per créixer. Tot i això, un 73% també reconeix que una part significativa dels seus ingressos digitals provenen de fonts tradicionals.

Barreres per al creixement

La ciberseguretat i la privacitat (42%), les tecnologies heretades (36%) i la por al risc (33%) són les principals barreres en l’impuls del negoci digital. No obstant això, el 84% reconeix que l’agilitat és un dels factors per optimitzar l’estratègia.

En aquest sentit, amb els resultats obtinguts, la consultora situa la planificació contínua per amb rapidesa; la creació d’estructures i processos flexibles que s’allunyen d’una organització burocràtica; la capacitació dels equips amb habilitats tecnològiques i coneixement sobre nous models de negoci; l’empoderament dels empleats; i la monitorització dels resultats en la introducció de nous productes o serveis són les característiques que les empreses haurien d’implementar per ser àgils i adaptar-se al nou mercat.