Tarragona digitalitzarà els mercats de la ciutat amb fons europeus
El municipi destinarà 1,2 MEUR en 24 accions per millorar la competitivitat del comerç local i la sostenibilitat dels establiments
Categories:
La ciutat de Tarragona ha rebut 1,2 milions d’euros dels fons europeus Next Generation per impulsar la transformació digital del comerç i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica als establiments del sector. El projecte, liderat per l'empresa pública Mercats de Tarragona, començarà a implementar-se aquest 2023 i té l’objectiu d’augmentar la competitivitat del comerç local a través de compres en línia i altres reptes digitals.
En total, la iniciativa contempla un total de 24 actuacions que es divideixen en tres eixos diferents. El primer d’ells està enfocat en millorar la infraestructura tecnològica dels mercats municipals, el segon se centra en la digitalització i assessorament dels paradistes i comerciants i el darrer busca millorar la sostenibilitat i l’eficiència energètica del sector. “Venim d’un context, el de la pandèmia, que va evidenciar la necessitat d’estar preparats per als reptes digitals”, ha declarat el president de Mercats de Tarragona, Dídac Nadal, qui espera que aquest projecte converteixi el Mercat Central de Tarragona en “un gran eix vertebrador i comercial de la ciutat”.
Entre totes les accions previstes, que es preveu que finalitzin abans del mes de juny de 2024, destaca la creació d’una oficina tècnica d’implementació del procés global de digitalització, que ha de servir per coordinar totes les iniciatives, a més a més de la instal·lació de punts d'entrega refrigerats i intel·ligents al Mercat Central.