PlayStation aposta per l’accessibilitat amb un nou comandament adaptat

Project Leonardo, està dissenyat per la PS5 i ofereix noves capes de personalització i és compatible amb components fabricats per tercers

Redacció

Project Leonardo es troba actualment en desenvolupament per a la PlayStation5
Project Leonardo es troba actualment en desenvolupament per a la PlayStation5 | SIE

Sony Interactive Entertainment (SIE) ha presentat aquest dimecres a la fira CES 2023 el Project Leonardo, un sistema de comandament per a la PlayStation 5 (PS5) pensat per a persones amb discapacitatsfísiques motores. El nou dispositiu, que es troba en fase de desenvolupament i no té encara data de llançament, destaca per la seva àmplia personalització per afavorir l’accessibilitat, ja que permet canviar els components que el conformen i escollir els que millor s’adapten a l’experiència de l’usuari.

El nou sistema té un disseny circular i simètric conformat per diversos polsadors i joysticks analògics que substitueixen els botons del comandament clàssic de PS5. Tots ells estan disponibles en diverses mides i formes perquè que els usuaris puguin muntar-lo de la manera que més còmode els sembli. Project Leonardo ha estat confeccionat com un artefacte que no necessita ser subjectat, així que es podrà fer servir, per exemple, des d’un tauler o una cadira de rodes. Així mateix, el dispositiu és compatible amb accessoris dissenyats per tercers.

Més enllà dels components físics, el comandament també amplia la personalització a escala de software. Això inclou la possibilitat de mapejar tots els controls, és a dir, decidir quina funció cobrirà cadascun dels botons i joysticks. D’altra banda, també s’incorporen els perfils de control, un nou sistema que permet desar configuracions de controls específiques als perfils de la PS5, de manera que cada jugador de la consola disposi del seu sistema de control propi.

Project Leonardo ha estat dissenyat amb la col·laboració d’experts en accessibilitat, desenvolupadors de videojocs i comunitats de persones especialitzades en la temàtica, com AbleGamers, SpecialEffect i Stack Up. És a partir d’aquestes converses que l’equip de SIE ha afrontat reptes comuns de les persones amb discapacitats motrius a l’hora de jugar videojocs, com són la dificultat de subjectar comandaments durant un temps prolongat o prémer botons petits amb precisió. “Volem empoderar els jugadors perquè creïn les seves pròpies configuracions”, ha declarat el dissenyador de SIE So Morimoto.