Els apartaments turístics, banc de proves per a les cases intel·ligents
L’operadora Olala Homes incorpora solucions tecnològiques que permeten mantenir les mesures de seguretat davant la covid-19
El sector turístic és un dels més afectats per la pandèmia del coronavirus, pel que la implementació d’eines que permetin seguir les mesures de seguretat és clau per garantir una activitat sense riscos. En aquest sentit, la tecnologia s’ha convertit en la principal aliada, especialment en el cas dels apartaments, que estan servint de camp de proves per a l’àmbit TIC en la posada en marxa de solucions que converteixen els habitatges en cases intel·ligents.
L’operadora Olala Homes és una de plataformes que està implementar tota aquesta innovació. Alguns exemples són la incorporació de panys intel·ligents, eines de control de l’experiència de l’hoste i programari de gestió de reserves i incidències. “El paper de la tecnologia en la indústria del lloguer vacacional serà clau, tant a l’hora d’aportar l’experiència com en la cura i gestió de l’habitatge”, afirma el CEO de la companyia, Ittai Savran, en un comunicat.
Tecnologia de km 0
Tota la tecnologia que ha implementat l’empresa és d’empreses locals. Això ha permès mantenir l’activitat de l’economia i, alhora, posar de manifest el potencial de la tecnologia del territori. “No cal sortir de Barcelona o Madrid, els nostres partners tecnològics locals han sabut respondre precisament perquè estem en el mateix terreny de joc”, apunta Savran.
Un d’aquests partners és la companyia catalana Avantio, especialitzada en la gestió de reserves; com també els sistemes de control intel·ligents de HoomVip (Madrid) i de StayMyWay (Múrcia); o el sistema de detecció i mediació del soroll de Roomonitor (Barcelona). “Totes aquestes eines no trigaran a ser essencials en la gestió d’apartaments en la nova normalitat, sigui per qüestions d’higiene, per estar d’acord amb les normatives locals, o per temes de seguretat”, assenyala el CEO.