Les plataformes de música apugen preus
Després d’Apple Music i YouTube Premium, Spotify planeja incrementar la quota durant el 2023
Categories:
Spotify té planejat incrementar el preu de les seves subscripcions durant el 2023, segons ha explicat el director executiu de l’empresa, Daniel Ek, en una entrevista que recull el The Wall Street Journal. La companyia té previst executar aquesta mesura malgrat que els usuaris de pagament han escalat un 13% respecte a l’any passat, assolint els 195 milions. Amb aquest moviment, Spotify se sumarà a altres plataformes musicals com Apple Music o YouTube, que ja han fet créixer el cost dels seus serveis durant el 2022.
En l’actualitat, Spotify ofereix quatre plans diferents a l’Estat espanyol: el pla individual, amb una quota de 9,99 euros al mes; el Duo, que permet connectar dos comptes i costa 12,99 euros; el familiar, habilitat per fins a sis persones que convisquin a un preu de 14,99 euros, i el pla per a estudiants, que és el mateix que l’individual, però a un cost reduït de 4,99 euros. Ara per ara, es desconeix quant incrementaran les quotes, si afectarà tots els plans o en quin moment està previst aplicar la mesura. Les subscripcions representen el 22% dels ingressos de la companyia, la partida més alta de totes, i en el tercer trimestre de 2022 han suposat 2.650 milions de dòlars.
La decisió de Spotify va en consonància amb les mesures d’Apple, que aquesta mateixa setmana ha anunciat la pujada de preus d’Apple Music i Apple TV. Dels quatre plans que ofereix, el Voice i la subscripció per estudiants s’han mantingut com estaven, a 4,99 i 5,99 euros respectivament, però la subscripció individual ha passat dels 9,99 als 10,99 euros, mentre que la familiar ha escalat des dels 14,99 als 16,99 euros. Segons les declaracions d’un representant de la companyia que recull el portal 9to5Mac, la raó es deu a la pujada de cost de les llicències musicals, tot i que asseguren que l’estratègia també permetrà als creadors guanyar més diners. Recentment, Apple també ha incrementat els preus de les aplicacions i compres integrades de l’Apple Store, amb pujades que van des dels 20 cèntims als dos euros.
Per la seva banda, YouTube Premium també ha apujat les quotes recentment en diversos països: als Estats Units, el pla familiar ha passat dels 17,99 als 22,99 dòlars, mentre que al Regne Unit, la mateixa quota ha passat de costar 17,99 lliures esterlines a tenir un preu de 19,99. Tanmateix, ara per ara la plataforma no ha variat el cost de la seva subscripció a l’Estat espanyol, on el pla individual té un preu d’11,99 euros i el familiar, de 17,99 euros. YouTube Premium és el servei de pagament de la plataforma audiovisual de Google, i permet eliminar la publicitat dels vídeos, descarregar-los per veure’ls sense connexió i fer servir l’aplicació de YouTube Music.