Girona digitalitza el servei de teleassistència municipal
L’ajuntament inicia els tràmits per impulsar un nou sistema que prescindeixi de la necessitat de tenir un telèfon fix
Categories:
L’Ajuntament de Girona ha tret a licitació un nou contracte per digitalitzar el servei de teleassistència del municipi per millorar la seva eficiència. La voluntat del consistori és substituir els actuals terminals analògics, que requereixen poder connectar-se a una línia telefònica fixa, per uns de digitals que no necessitaran aquesta condició.
El sistema de teleassistència de Girona està orientat a la gent gran i persones dependents o en risc social, i els permet posar-se en contacte amb els agents municipals en cas d’emergència. Tanmateix, l’actual servei depèn d’una connexió a la línia telefònica, de manera que alguns ciutadans es veuen forçats a comprar una caixa de veu o una targeta SIM. El nou model, el contracte del qual té un import màxim de 696.895,68 euros, solucionarà aquest problema, a més a més d’integrar noves tecnologies com el monitoratge, l’aprenentatge i la predicció de comportaments. D’altra banda, en tractar-se d’uns terminals digitals, tota avaria o incidència es podrà resoldre de forma remota, sense la necessitat de desplaçar un tècnic al domicili.
“El servei de teleassistència és un dels més ben valorats per la gent gran i les seves famílies. El nostre objectiu és anar-lo millorant constantment, i ara aprofitem aquest nou contracte per avançar en aspectes importants que ens permetran ser més efectius i donar les mateixes oportunitats a tothom, amb l’objectiu que no hi hagi barreres perquè tothom qui hi estigui interessat en pugui fer ús”, ha declarat la regidora de Drets Socials del consistori, Núria Pi.