L’Eufònic celebra l’11a edició amb la tecnologia i el canvi climàtic com a protagonistes
El festival ebrenc donarà espai a l’experimentació i la creativitat a través de formats sonors, visuals i interactius
Categories:
Després de dues edicions sense actuacions a les nits, el festival d’arts sonores visuals i digitals-performatives Eufònic enceta la seva onzena edició a les Terres de l’Ebre. L’esdeveniment d’enguany se celebrarà durant els pròxims dos caps de setmana i inclou un programa amb 65 propostes que dediquen especial atenció al canvi climàtic i a l’ús creatiu de les noves tecnologies.
L’Eufònic arrancarà aquest divendres 19 d’agost amb la instal·lació Música per a electroimants de Diego Paonessa, que es podrà visitar al Museu de Tortosa fins al 10 de setembre. L’endemà s’obriran les portes de (ex)tension, un projecte de l’artista sonor Fabrizio Di Salvo que explota les possibilitats de l’àudio 3D a través quaranta-vuit motors solenoides sota el control de dos percussionistes professionals. L’actuació es podrà contemplar fins al 28 d’agost al Castell d’Ulldecona.
L’esdeveniment també té espai per la reflexió crítica, com demostra Rising, una instal·lació artística de so i llum dissenyada per Maya Mouawad i Cyril Laurier que qüestiona la relació entre els humans i la naturalesa en un entorn altament robotitzat. Sobre efectes negatius del desplegament de l’internet d’alta velocitat als Pirineus catalans tracta Pedra i plàstic, un projecte d’investigació artística de Roc Domingo i Marta R. Chust. Per la seva banda, 110 Holsteins explora la indústria làctia a través d’una videoinstal·lació creada per Magali Babin i Laura Gonçalves, mentre que l’artista japonesa Ryoko Akama interpel·la l’ús que fem d’objectes quotidians i tecnologies mundanes des d’un punt de vista ecològic a Not a Matter But It Really Matters.
En termes musicals, el festival comptarà amb una gran varietat d’artistes electrònics, com la col·laboració entre el duet b1n0 i la poetessa Maria Sevilla, l’electrònica augmentada de Throwing Snow o les composicions experimentals de Sabiwa, mentre que Arnau Casanoves explorarà les “connexions biològiques” entre la música d’arrel, la tecnologia i les plantes del Delta de l’Ebre a Silva Loquens. En termes audiovisuals, la pianista i compositora electrònica Hana Alonso s’ajunta amb l’artista visual Alba G. Corral per presentar l’espectacle Somatic Suspension.
El món dels videojocs també té cabuda a l’Eufònic, servint d’inspiració per l’actuació musical del bad Robert Cervera, basada en instruments construïts a partir de tubs de refrigeració d’ordinadors, i com a matèria primera per The Conservatory: First Rumble, una instal·lació artística interactiva d’Olivier Henley i Laurent Lévesque que reuneix 250 plantes provinents de videojocs dissenyats entre 1997 i 2017.