El comerç electrònic segueix a l’alça i supera els 57.000 MEUR

La moda, els serveis financers i el turisme són els sectors amb més facturació en línia

Categories:

ACN

El comerç electrònic segueix sumant xifres a l'alça
El comerç electrònic segueix sumant xifres a l'alça | Pixabay

La facturació del comerç electrònic a Espanya ha augmentat un 11,7% l’any 2021 i ha superat els 57.700 milions d’euros. Així ho mostren le dades més recents de CNMCDatam, que situa l’últim trimestre de l’any com el període amb un augment interanual més elevat, del 15,8% i amb 16.916 milion d’euros. Els sectors amb major facturació han estat la indústria de la moda (8%), els serveis auxiliars a la intermediació financera (6,6%), i les agències de viatges i operadors turístics (5,3%). Quant al nombre de transaccions, el quart trimestre del 2021 s’han registrat més de 334 milions de moviments, un 8,6% més. Els jocs d'atzar i les apostes lideren el rànquing per compravendes (7,3%).

Pel que fa a la segmentació geogràfica, el 40% dels ingressos el quart trimestre del 2021 han tingut com a destinació Espanya, mentre que el 60% restant correspon a compres amb origen a Espanya fetes a l'exterior.

Balança exterior negativa

El saldo net exterior ha registrat el 2021 un dèficit de 8.601 milions d’euros, amb un 66,5% de les compravendes cap a l’exterior i un 33,5% amb destinació Espanya.

El volum de negoci de les transaccions amb origen a l’Estat i dirigides cap a l'exterior han estat de 10.156 milions d'euros, un 14% més que el quart trimestre de l'any anterior. Segons CNMC, el 90% de les compres des d'Espanya cap a l'exterior es fan en comerços ubicats a la Unió Europea.

Les compravendes des de l'exterior amb Espanya han registrat una facturació de 1.556 milions d’euros, un 27,7% més que el quart trimestre de l'any anterior. El 59,6% de les compres des de l’exterior prové de la Unió Europea.

Etiquetes